شنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ |۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 7, 2024
آیت الله اعرافی

مدیر حوزه‌های علمیه درگذشت آیت‌الله سید فاضل حسینی میلانی نماینده آیت‌الله العظمی سیدعلی سیستانی و امام مرکز اسلامی امام خویی رضوان الله تعالی علیه در لندن را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، متن پیام تسلیت آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه را در ادامه بخوانید:

بسم الله الرحمن الرحیم

اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمة لایسدها شیء

با نهایت تأسف و تأثر پیام درگذشت مرحوم آیت‌الله سید فاضل حسینی میلانی عالم و مجتهد برجسته شیعه، نماینده مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت‌الله العظمی سیدعلی سیستانی دامت برکاته و امام مرکز اسلامی امام خویی رضوان الله تعالی علیه در لندن را دریافت کردیم که موجب تألّم خاطر و دریغ فراوان شد.

سراسر عمر مبارک ایشان در خدمت اسلام و تشیع در اقصی نقاط عالم بود.

مرحوم آیت‌الله میلانی که بیش از ۳۰ سال پیش به انگلیس سفر نمود، به‌عنوان یک روحانی برجسته و سرشناس در دنیای غرب شناخته می‌شد.

تعلیم و تعلّم در حوزه علمیه، تدریس در دانشکده حقوق دانشگاه مستنصریه بغداد، تدریس در دانشکده فقه نجف، تدریس فقه و اصول در دانشکده انگلیسی زبان اسلامی لندن، مسئولیت بنیاد حضرت آیت‌الله العظمی خویی رضوان الله تعالی علیه در لندن و منصب استادی فقه در دانشگاه کمبریج، بخشی از فعالیت‌های این شخصیت برجسته بشمار می‌آمد.

از خداوند منّان خواستاریم روح بلند این عالم ازدست رفته را قرین رحمت خویش قرار داده و اجر مجاهدت‌های ایشان را چند مرتبه گرداند. همچنین برای بازماندگان، علی‌الخصوص بیت شریف، شاگردان و مریدان، صبر جمیل از خداوند مسئلت داریم.

والسلام علیکم

علیرضا اعرافی
مدیر حوزه‌های علمیه ایران
شهریور ۱۴۰۳ مصادف با صفرالمظفر ۱۴۴۶

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha