یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ |۴ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 8, 2024
تصاویر/ دیدار فرمانده و کارکنان پدافند هوایی جنوب با امام جمعه بوشهر

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری گفت: باید توازن فی ما بین رشد صنعت و پیشرفت عمومی و مردمی را در عسلویه شاهد باشیم، تمام این صنایع برای مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر امروز در آیین تکریم و معارفه امام جمعه عسلویه، اظهار داشت: امیدوارم شیعه و اهل سنت که مایه عزت و سربلندی استان هستند در کنار هم بتوانند منطقه عسلویه را به جایگاه شایسته برسانند.

وی با بیان اینکه نماز جمعه، نمازی ویژه است و آثار و برکات آن در طول هفته در جامعه پیرامونی اثرگذار است، افزود: نماز جمعه مدرسه‌ای برای کسب معرفت دینی در خطبه اول و بیان مسائل سیاسی و اجتماعی و بصیرتی در خطبه دوم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری بیان کرد: نماز جمعه، نماز وحدت، هم‌گرایی، محبت به یکدیگر، سازماندهی و ساختارسازی اجتماعی است.

وی با اشاره به اینکه اولین امام جمعه، پیامبر اسلام بود، ابراز کرد: نماز جمعه این قدر مهم است که در احادیث شیعه و اهل سنت آثار و برکات فراوان وضعی و تکلیفی آن بیان شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری گفت: شهرستان عسلویه در جغرافیای سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و علم و فناوری جایگاه فوق‌العاده ویژه‌ای دارد و در آینده‌ای نه چندان دور سطح آن ارتقا پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه ظرفیت سرزمین عسلویه را نظام اسلامی با مدیریت میدانی شما به اینجا رسانده است، افزود: استان بوشهر سومین اقتصاد در تولید ناخالص ملی، اولین اقتصاد در تولید درآمد سرانه کشور و پایتخت تولید انرژی فسیلی و هسته‌ای است.

حجت‌الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری خاطرنشان کرد: استان بوشهر دارای ۹۳۶ کیلومتر مرز دریایی و ۷۰۷ کیلومتر کرانه در مهمترین آبراه بین المللی یعنی خلیج فارس است و محور اقتصاد دریاپایه است.

وی با بیان اینکه استان بوشهر در برخی از اقلام تولیدات کشاورزی رتبه اول را دارد، عنوان کرد: استان بوشهر حسب تنظیم اسناد بالادستی در ۲۰ سال آینده در تمامی عرصه‌ها جایگاه فوق العاده‌ای خواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: نظام اسلامی در عرصه تصمیم گیری‌ها و تصمیم سازی‌ها و مدیریت به استان بوشهر توجه فوق‌العاده‌ای داشته باشد و از ظرفیت‌های درون استان به ویژه جوانان و نخبگان و تحصیل کرده‌ها و شرکت‌های دانش بنیان و نخبگان عرصه تولید علم و محصولات دانش بنیان بیش از پیش استفاده کند.

وی ابراز کرد: ‌استان بوشهر از استان‌های ریشه‌دار فرهنگی است و دارای نظام فرهنگی دین پایه است و یکی از جلوه‌های آن وحدت عمیق و تاریخی و پایدار و مستحکم بین شیعه و اهل سنت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری، با بیان اینکه استان بوشهر نماد وحدت شیعه و اهل سنت است، اظهار کرد: ضریب امنیت و شاخص‌های اجتماعی و امنیتی و اخلاقی در شهرستان عسلویه بالاست که نشان از فرهنگ بالای مردم این منطقه دارد.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد پردیس‌های علمی و دانشگاه‌های مختلف بویژه حوزه‌های مورد نیاز منطقه در شهرستان‌های جنوبی استان، ادامه داد: در جنوب استان ایجاد پردیس‌های علمی، شرکت‌های دانش بنیان، دانشگاه‌های فوق‌العاده مهم و استراتژیک را در آینده شاهد خواهیم بود.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری، با تاکید بر لزوم توجه بیشتر منطقه ویژه پارس به جنوب استان، خاطرنشان کرد: توجه به حوزه مسئولیت‌های اجتماعی و محیط پیرامونی نشان از عقلانیت بالای مدیریتی است، یکی از مهمترین ابعاد در عرصه پدافند غیرعامل صنعت، مدیریت عمرانی، فرهنگی، ورزشی و علم و فناوری در کنار مسائل امنیتی و سیاسی است.

وی با اعلام اینکه هدف از حکمرانی اسلامی خدمت هرچه بیشتر به مردم است، افزود: محاسبه موفقیت یک مسئول، موفقیت در برآورده کردن خواسته‌های به حق و مشروع مردم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با بیان اینکه در استان بوشهر عمق فرهنگ دینی و ارتباط صمیمی امام جمعه با مردم و مردم با امام جمعه را شاهد هستیم، گفت: امام جمعه در هر مسئله‌ای محل رجوع مردم است.

وی با تقدیر از خدمات امام جمعه سابق عسلویه، بیان کرد: امام جمعه جدید عسلویه هم از ائمه جمعه جوان، اهل نوآوری، تعاملات دانشی، ارتباطات صمیمی با مردم و برای ایحاد وحدت و اتحاد بین تمامی افراد جامعه به‌ویژه بین اهل سنت و شیعه تلاش خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر خواستار همکاری مردم و مسئولین با امام جمعه جدید عسلویه شد و تاکید کرد: با تخصیص اعتبارات لازم امکانات لازم برای مردم منطقه عسلویه فراهم شود تا مردم در کنار دیدن صنایع عظیم پارس جنوبی، رفاه و پیشرفت مردم در مسائل آموزشی، آب شرب، تجارت دریایی و اقتصاد دریاپایه، حوزه فرهنگی و اشتغال هم مشاهده کنند.

وی تصریح کرد: نباید در شهرستان عسلویه مردم نیاز داشته باشند به کسی بگویند فلان چیز را می‌خواهیم، بلکه باید در کنار صنایع عظیم پارس جنوبی همه چیز داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری یادآور شد: باید توازن فی ما بین رشد صنعت و پیشرفت عمومی و مردمی را شاهد باشیم، تمام این صنایع برای مردم است.

وی ادامه داد: نباید در عسلویه بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری در سفر به این منطقه در سال ۹۲، درخصوص محیط زیست و مشکل آلاینده‌ها، فضای سبز و آلودگی دریا را داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر اظهار کرد: خداوند این ثروت را در دامان شما مردم عسلویه گذاشته و باید از آن حراست کنید و از آن طرف وظیفه صنعت هم مردم‌داری و خدمت به مردم است.

وی با بیان اینکه حتی یک جوان هم نباید در منطقه عسلویه بیکار باشد، عنوان کرد: مردم این منطقه نباید مشکل آب شرب داشته باشد، این منطقه باید حداقل آسیب محیط زیست داشته باشد، مردم در رفاه نسبی باشند و فضاها پیشرفت‌های لازم داشته باشند و اگر ضریب پیشرفت در جاهای دیگر ۱۵ است این جا باید ۹۰ باشد، چون اینجا پیوست‌های اجتماعی و فرهنگی، مسئولیت‌های اجتماعی، حق آلایندگی و ارزش افزوده دارد و باید شرایط بهتری فراهم شود کما اینکه عسلویه الان در جایگاه شایسته قرار ندارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha