سه‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ |۶ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 10, 2024
احمد لقمانی

حوزه/ سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه ارتباط با خدا و دل‌بستن به خدا گره‌های زندگی انسان را باز و حاجت‌های انسان را برآورده می‌کند، گفت: حضرت یوسف (ع) یقین داشت که تمام درها بسته است؛ ولی به‌خاطر دلبستگی به خدا به سمت درهای بسته گریخت و خداوند تمام درها را برایش باز کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد لقمانی در سخنرانی معارفی شب گذشته حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه یکی از موضوعات ضروری برای همه انسان‌ها دلبستگی‌های زیبا یا زشت در زندگی است، اظهار داشت: هر کسی که دل دارد به‌صورت طبیعی و فطری دلبسته و وابسته می‌شود و دلبستگی‌ها بسته به نوع نگاه ما به زندگی شکل می‌گیرد.

وی با بیان اینکه هرچه نگاه انسان زیباتر باشد دلبستگی‌های او زیباتر است، افزود: گاهی برخی عمر خود را صرف کبوتر و مدل مو و لباس و این موارد می‌کنند؛ ولی برخی هم دلبستگی‌های دینی دارند و به دنبال این هستند که از زندگی دیگران گره‌گشایی کنند و لبخند را بر لبان دیگران بنشانند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه دلبستگی‌های ما اول با دیدن آغاز می‌شود، گفت: این که می‌گویند یک نظر اشکال ندارد اشتباه است؛ زیرا همه انحرافات از یک‌بار شروع شده؛ قله‌ای که یک‌بار فتح شود تفریحگاه عمومی خواهد شد پس باید مواظب قله وجودمان باشیم؛ زیرا شیطان از همین راه وارد می‌شود و نباید اجازه دهیم که شیطان راهی به زندگی ما پیدا کند.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) که فرمودند قلب حرم خدا است و در حرم خدا غیر خدا را راه ندهید، گفت: انسان باید مواظب باشد چه می‌بیند و چه می‌شنود؛ زیرا در روایت داریم که اعضای بدن ما جاسوس‌های دل ما هستند و با یک نگاه و یک صدا انسان اسیر می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین لقمانی با تأکید بر اینکه برخی ارزان خود را در معرض نگاه و لذت‌بردن دیگران قرار می‌دهند و برخی هم ارزان دل می‌دهند، تصریح کرد: در این دنیا همه ما میهمان هستیم و میزبان خداوند است؛ ولی خود خداوند می‌فرماید من درون دل‌های شکسته هستم؛ یعنی اگر دل ما دلبسته به دنیا نباشد می‌تواند میزبان خداوند شود.

وی با بیان اینکه ارتباط با خدا و دل‌بستن به خدا گره‌های زندگی انسان را باز و حاجت‌های انسان را برآورده می‌کند، افزود: حضرت یوسف (ع) یقین داشت که تمام درها بسته است؛ ولی به‌خاطر دلبستگی به خدا به سمت درهای بسته گریخت و خداوند تمام درها را برایش باز کرد.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت تأکید کرد: نماز شب و ارتباط با خدا باعث می‌شود دلبستگی‌های انسان عوض شود؛ به حضرت سلیمان عرض شد خوش به حالتان که تمام دنیا به فرمان شما است؛ ولی ایشان فرمودند یک سبحان‌الله در نامه عمل مؤمن بهتر از ملک آل داوود است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha