سه‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ |۶ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 10, 2024
موسسه امام خمینی

حوزه/ مراسم آغاز سال تحصیلی جدید موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با سخنرانی آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، مراسم آغاز سال تحصیلی جدید ۱۴۰۴-۱۴۰۳ موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با سخنرانی آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه برگزار شد.

آیت الله اعرافی در این مراسم گفت: از ممیزات قم جدید توسعه مرزهای علوم اسلامی و انسانی است و باید در این زمینه به چند نکته دقت داشته باشیم. باید تمام علوم سنتی در چارچوب خود، بسط پیدا کنند.گام بلندی که در این برهه ها برداشته شده این است باید این علوم سنتی پیشین به صورت تخصصی ادامه داده و بسط داده شوند.

وی افزود: زیرساخت علوم انسانی از منظر دینی متوقف بر فقه، فلسفه، تفسیر و علوم پایه حوزه های علمیه است که باید همه حوزه های علمیه در این راستا کار و تلاش وافری داشته باشند و امروز حوزه علمیه منظومه فکری مشخصی برای آینده دارد.

مدیر حوزه های علمیه خاطرنشان ساخت: بدون توجه به هویت طلبگی و رسالت حوزوی، رسیدن به نتیجه مطلوب حاصل نخواهد شد. کسی که بتواند هویت اخلاقی و معنوی را کسب کند، آقا و سرور عالم خواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسدی معاون آموزش موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) نیز در این مراسم گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی تحول در علوم اسلامی را محقق شده نمی دانند و می فرمایند باید در زمانی مشخص، تحولات در علوم اسلامی را شاهد باشیم.

وی افزود: برای تحول در علوم انسانی و اسلامی نیاز به انجام مقدمات لازم است که یکی از آنها تربیت شاگردان است که خوشبختانه موسسه امام خمینی(ره) در این زمینه اقدامات گسترده ای را انجام داده است.

معاون آموزش موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، باز طراحی نظام آموزشی را یکی دیگر از ملزومات تحول در علوم اسلامی عنوان و ابراز کرد: موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در این زمینه نیز اقدامات قابل توجهی را به منصه ظهور رسانده و برنامه های مختلفی در دست اقدام دارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha