پنجشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ |۸ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 12, 2024
تصاویر/ نشست شورای پدافند غیر عامل حوزه با حضور رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور

حوزه/ معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه از آماده شدن پیش نویس برنامه جدید پنج ساله پدافند غیرعامل حوزه های علمیه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حسین ملانوری، معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه عصر امروز چهارشنبه ۲۱شهریورماه در نشست مشترک شورای پدافند حوزه های علمیه و نمایندگان مراکز حوزوی با فرمانده سازمان پدافند غیرعامل کشور در سالن جلسات آیت الله حائری مرکز مدیریت حوزه های علمیه اظهارکرد: تاریخچه همکاری میان حوزه و سازمان پدافند غیرعامل به سال ۹۴ برمی گردد که در قالب یک تفاهم نامه همکاری میان حوزه و سازمان منعقد شد و در این راستا تمهیداتی در ابعاد مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، تبلیغی، تهذیبی و تربیتی دیده شد.

وی افزود: معمول تفاهم نامه ها اینگونه است که یک کمیته همکاری یا ستاد مشترک را برای پیگیری کارها پیش بینی می کنند و در سال ۱۴۰۰ اساسنامه ای به امضای مدیریت حوزه های علمیه و رئیس سازمان پدافنذ غیرعامل با عنوان «اساسنامه شورای راهبردی و دفتر پدافند غیرعامل حوزه» به تصویب رسید که رئیس این شورا آیت الله اعرافی بودند که این مسئولیت را به معاونت تبلیغ تفویض کردند.

حجت الاسلام والمسلمین ملانوری ادامه داد: با توجه به اینکه حجم بالای پدافند فرهنگی را در حوزه داریم مقرر شد هر شش ماه یکبار شورا با حضور ریاست دو مجموعه برگزار شود که البته جلساتی هم برگزار و آقای عبداللهی به عنوان دفتر پدافند غیرعامل حوزه انتخاب شد و در آن شورا برنامه ۵ ساله و هدفمندی تصویب و اقداماتی هم صورت گرفت اما به دلیل نرسیدن به آن سرعتی که انتظار حرکت داشتیم آن دفتر پدافند به سرانجام نرسید.

وی گفت: در شرایط فعلی و بعد از انقضای آن دفتر، قرارشد مسئول دیگری انتخاب شود و در همین راستا سردار جلالی رئیس سازمان پدافندغیرعامل کشور در حکمی آقای اسماعیلی را به عنوان دستیار فرهنگی سازمان پدافندغیرعامل در حوزه و روحانیت معرفی کردند و چند روز بعد در یک حکم مشترک از سوی مدیر حوزه های علمیه و رئیس سازمان پدافندغیرعامل آقای اسماعیلی رئیس ستاد و مسئول دبیرخانه مشترک همکاری مدیریت حوزه های علمیه و سازمان پدافند غیرعامل شد و خیلی زود وظایف محوله و مأوریت های ترسیم شده بر اساس تفاهم نامه را آغاز کرد، جلساتی برگزار شد و پیش نویس برنامه جدید ۵ ساله پدافند غیرعامل حوزه های علمیه پایان یافت.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه در بخش دیگری از سخنان خود به نکات ۹ گانه مرتبط با دستگاهها و مراکز حوزوی با سازمان پدافندغیرعامل کشور اشاره کرد و گفت: نمایندگانی که از سوی مراکز حوزوی در شورای راهبردی پدافند غیرعامل حضور دارند در واقع نماینده تام الاختیار دستگاه مربوطه هستند و امید است با پیگیری مصوبات و صورت جلسات شورا شرایطی به منظور امضای تفاهم نامه های مشترک هر دستگاه با نهادهای حوزوی به وجود آید.

وی با اشاره به حجم بالای اسناد بالادستی در سازمان پدافند غیرعامل افزود: باید هر سازمان و نهاد حوزوی با این اسناد آشنایی داشته و آنچه را که می تواند و قابل نشر است را ترویج و تبلیغ کند.

حجت الاسلام والمسلمین ملانوری ادامه داد: حجم بالای فعالیت های مراکز عمدتا فرهنگی است و لذا باید در این بخش سرمایه گذاری نمود.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha