جمعه ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ |۹ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 13, 2024
تصاویر/ اقامه نماز جمعه نقده

حوزه/ حجت الاسلام فصیح‌نیا از خیرین و مردم خواست با توجه به اینکه در آستانه بازگشایی مدارس هستیم، به فکر فقرا جامعه باشند و  در جشن عاطفه‌ها شرکت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حسین فصیح‌نیا امروز در خطبه های نماز جمعه نقده که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، اظهار داشت: حضرت علی(ع) در نامه خود به مالک اشتر، او را به عدالت و انصاف توصیه کرده و می‌فرمایند اگر انصاف و عدالت را رعایت نکردی، بدان به بشریت ظلم کردی و هر چیزی معیار و مبنا دارد، اگر از معیار و مبنا خارج شدی ظلم می‌شود، خداوند از ظالم انتقام می‌گیرد، مالک اگر ظلم کنی هیچ بهانه‌ای را نمی‌پذیرم، عذر را قبول نمی‌کنم.

وی ادامه داد: در جامعه برخی ظلم‌هایی اتفاق می‌افتد که تاثیر اجتماعی دارند و قابل گذشت هم نیستند و لذا باید مردم و مسئولین مراقب حق الناس و ظلم به مرم باشند.

امام جمعه نقده در ادامه به آغاز ولایت امام زمان(عج) اشاره کرد و گفت: امام به کائنات ولایت دارد و اگر نباشد زمین و آسمان به هم می‌ریزد، علت غیبت حضرت نیز در مرحله اول خوف از قتل بود و خدا نمی‌خواهد مسئله کربلا به وجود بیاید و یکی از مهم‌ترین مسئله‌های آخر الزمان و دوران غیبت غربال شدن مردم است.

وی یادآور شد: افرادی بودند که در گذشته در مناسک دینی شرکت می‌کردند اما امروز می‌بینیم نسبت به دین بی‌اعتنا شده و مناسک دینی را هم به سخره می‌گیرند و این همان غربال است و باید مراقب باشیم چرا که در آخر الزمان نگه داشتن دین خیلی سخت خواهد بود، یکی از فلسفه‌های دوران غیبت نیز آزمایش و امتحان الهی است تا افراد خالص شناخته شوند.

حجت الاسلام فصیح‌نیا به میلاد باسعادت پیامبر اعظم و هفته وحدت اشاره کرد و گفت: باید هفته وحدت بزرگ نگه داشته شود، خصوصا در شهرستان نقده که شیعه و اهل سنت با هم در کنار هم زندگی می‌کنند و امام امت در عصر ما سردمدار وحدت و همدلی بودند.

وی خاطرنشان کرد: دیدگاه اهل سنت در مورد حاکم اسلامی خیلی وسیع‌تر است و شیعه و اهل سنت امروز با رهبری واحد در این کشور در برابر استعمار و دشمنان ایستاده‌اند و رهبر معظم انقلاب این وحدت و همدلی را تقویت کرده و هیچ یک از مؤمنین و مسلمانان حق اهانت به همدیگر را ندارند.

امام جمعه نقده از خیرین و مردم خواست با توجه به اینکه در آستانه بازگشایی مدارس هستیم، به فکر فقرا جامعه باشند و در جشن عاطفه‌ها شرکت کنند.

انتهای خبر. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha