سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ |۱۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 17, 2024
نشست خبری تبیین برنامه‌های هفته دفاع‌ مقدس

حوزه/ در هفته دفاع مقدس ۲۴۰ عنوان برنامه در غالب ۱۵۲۸ فعالیت ثبت شده که به وسیله مردم، پایگاه‌های نواحی مقاومت بسیج و نیروهای مسلح در سطح استان خراسان جنوبی به اجرا در خواهد آمد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بیرجند، سرهنگ پاسدار «غلامرضا فلاحی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی در نشست خبری تبیین برنامه‌های هفته دفاع‌ مقدس اظهار داشت: باید تلاش کنیم با جدیت تمام، فرهنگ دفاع مقدس را به فرموده مقام معظم رهبری که یک (گنجینه تمام نشدنی) است در تمام برنامه‌ها بکارگیریم چرا که حق حیات به گردن این انقلاب دارد و باید برای ماندگاری فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه در چهل و چهارمین سالگرد هفته دفاع‌مقدس در سطح استان برنامه ریزی‌های خوبی صورت گرفته، گفت: همه دستگاه‌های فرهنگی و نظامی در تکاپو و تلاش هستند این هفته را گرامی بدارند تا به بهترین شکل به نسل جوان نشر داده شود.

سرهنگ پاسدار فلاحی عنوان کرد: هفته دفاع مقدس از شنبه ۳۱ شهریور آغاز و تا ۷ مهر ادامه دارد، بنابراین برنامه‌های سطح استان در سامانه (سادم) بارگذاری شده که تاکنون ۲۴۰ عنوان برنامه در غالب ۱۵۲۸ فعالیت ثبت شده است که به وسیله مردم، پایگاه‌های بسیج و نیروهای مسلح در سطح استان به اجرا در خواهد آمد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی بیان داشت: در مرکز استان رژه مقتدرانه نیروهای مسلح که مسئولیت اجرای آن را ارشد نظامی (آجا) لشکر ۳۰ به عهده دارد در ۳۱ شهریور برگزار خواهد شد.

وی در خصوص برپایی نمایشگاه که یکشنبه اول مهر ماه با نام (در راه فتح قله یم) برنامه‌ریزی شده و با مسئولیت ارشد نظامی (آجا) لشکر ۳۰ و با همکاری سایر دستگاه‌های نظامی و فرهنگی اجرا می‌شود افزود: این نمایشگاه‌ها در هفته دفاع مقدس در سطح همه شهرستان‌ها برگزار خواهد شد.

سرهنگ پاسدار فلاحی اضافه کرد: همزمان با سراسر کشور همایش پیشکسوتان جهاد و مقاومت (از دیروز تا امروز) در شهرها و روستاهای استان با سخنرانی وبیناری مقام معظم رهبری" مد ظله العالی" ۴ مهرماه در فرهنگسرای شهرداری بیرجند برگزار خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با بیان اینکه امسال پیش‌بینی شده از همسران پیشکسوتان دفاع‌مقدس و بانوان نقش‌آفرین در آن دوران نیز تجلیل شود، گفت: تا پایان امسال براساس بازه ۵ ساله از ۶ هزار رزمنده، جانباز و ایثارگر دفاع مقدس تجلیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه غباررویی گلزار مطهر شهدای استان در هفته دفاع مقدس با حضور مردم و مسئولان در ۵ مهر برگزار خواهد شد اظهار داشت: یادمان شهدای گمنام تدفین شده در روستای چهکند، بوستان آیت‌الله العظمی بهجت در مهرشهر و بوستان شهدای گمنام حاجی آباد شهرستان بیرجند، آبیز شهرستان زیرکوه و روستای چاهداشی نهبندان در هفته دفاع‌مقدس افتتاح می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی تصریح کرد: همزمان با مراسم (جهاد و مقاومت) در ۴ مهر، از ۶۰ عنوان کتاب مکتوب و ۲۰ عنوان کتاب صوتی رونمایی خواهد شد.

وی عنوان کرد: اعزام راویان دفاع مقدس برای روایتگری و تبیین آن به نسل جوان و برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی با موضوع دفاع مقدس در سطح دانشگاه‌ها برنامه‌ریزی شده است.

فلاحی افزود: تجلیل از سربازان نمونه در سطح نیروهای مسلح، پیاده‌روی عمومی، مسابقات مختلف ورزشی در طول این هفته برگزار خواهد شد و زنگ ایثار و مقاومت در اولین روز بازگشایی مدارس با حضور مسئولین و خانواده شهدا، در مدارس استان نواخته می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، رونمایی از تولیدات هنری، ادبی و فضای مجازی، تجلیل از نویسندگان و هنرمندان دفاع مقدس، برپایی نمایشگاه عکس و پوستر را از دیگر برنامه‌های این هفته عنوان کرد.

این مسئول با بیان اینکه موزه دفاع مقدس نزدیک به ۴۰ درصد پیشرفت داشته است، متذکر شد: چهارشنبه ۲۸ شهریور نیز اختتامیه هشتمین جشنواره ملی تولیدات هنری فانوس و ششمین جشنواره فعالان فضای مجازی در سالن ایثار بیرجند برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha