سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ |۱۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 17, 2024
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران

حوزه/ وظیفه شاعران خلق آثاری برای زنده‌نگه داشتن یاد شهدا است تا رشادت‌های آنها به نسل‌های آینده انتقال داده شود. لازم است که شاعران زندگی‌نامه شهدا را دستمایه تولید آثار فاخر هنری قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی مقدم در نشست صمیمانه با شاعران ایثار و شهادت به‌مناسبت روز بزرگداشت شعر و ادب فارسی با عنوان سرود سرو که با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز دوشنبه ۲۶ شهریورماه در سالن اجتماعات بنیاد برگزار شد، ضمن خیرمقدم به شاعران، فرا رسیدن روز زبان و ادبیات فارسی، ولادت با سعادت پیامبر اکرم (ص) و امام صادق(ع) را گرامی داشت و با اشاره به کلاس هنر متعالی آیت‌الله جوادی آملی گفت: ایشان شعر را بالاتر از هنرهای هفت‌گانه و بخش‌های مختلف ادبیات مثل سفرنامه‌نویسی می‌دانستند.

حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی مقدم تاکید کرد: شعر جزو هنرهای اصلی است و به عنوان ضمیمه ادبیات نیست. هنر شعر کار پیچیده و حساسی است. آنچه تحت هنر است بر اساس ذات مقدس باری تعالی است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به خلق آثار هنری توسط هنرمندان اظهارداشت: هنر نزد خالق هستی است و ما نمی‌توانیم به این جایگاه دست پیدا کنیم. فقط بخشی از آن را می‌توانیم خلق کنیم و شناخت عالم آفرینش یک علم است.

حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی مقدم با الهام هنرمندان از طبیعت، گفت: علم، هنر و اخلاق در نظام آفرینش نهفته است. اثر هنری که شعر جزو آن است کارکرد مهم آن این است که همراه خیال باشد.

وی در پایان با تاکید بر خلق آثاری در مورد شهدا و رشادت‌های آنها در سال‌های دفاع مقدس، گفت: وظیفه شاعران خلق آثاری برای زنده‌نگه داشتن یاد شهدا است تا رشادت‌های آنها به نسل‌های آینده انتقال داده شود. لازم است که شاعران زندگی‌نامه شهدا را دستمایه تولید آثار فاخر هنری قرار دهند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha