سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ |۱۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 17, 2024
برقعی

حوزه/ مدیر جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها خطاب به طلاب گفت: مراقب زی طلبی و زندگی ساده طلبگی باشید؛ساده زیستی بزرگترین افتخار حوزویان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، سیده زهره برقعی در آیین مشترک آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۴ حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) که در سالن آیت‌الله شرعی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد، عنوان کرد: آغاز سال تحصیلی مقارن با هفته وحدت و ربیع الاول شده است. امیدواریم به برکت دعای پیامبر اسلام (ص) و حضرت زهرا (س) گفتار، رفتار و اقدامات ما مورد رضایت الهی قرار بگیرد.

وی با اشاره به حدیث «إنّ الرّب یرضی لرضا فاطمهٔ و یغضب لغضب فاطمهٔ» دامه داد: بر اساس آیات و روایات، نفس انسان به سه مرحله لوامه، اماره و مطممئه تقسیم می‌شود.

مدیر جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها اضافه کرد: نفس اماره انسان را به سوی هر کار اشتباهی می‌کشاند. نفس لوامه گناه می‌کند اما توبه می‌کند و خویش را سر زنش می کند.

وی در رابطه با نفس مطمئنه اظهار کرد: نفس به مرحله ای می‌رسد که اگر همه دنیا را فساد بگیرد صاحب نفس مطمئنه دچار خطا و لغزش نمی‌شود. قرآن در باره این نفس می‌فرماید: «راضیه و مرضیه؛ هم خدا از او راضی است و هم او از خدا راضی است» یعنی نفس به مرحله تسلیم رسیده است و هرچه خدا برای او بخواهد راضی است.

برقعی خطاب به اساتید حوزه گفت: داشتن نیت خیر، توکل بر خدا، طلب اخلاص از خداوند در مسیر یاددهی، تسلط و شناخت نسبت به موضوع تدریس، داشتن اعتماد به نفس و باور درونی به مباحث مورد تدریس، ارائه نتایج به صورت کارگاهی و گفت‌وگو محور، استفاده از روش های تعاملی جذاب، ارائه متناسب با فضای تخصصی و عمومی، استفاده از روش‌های نوین و... از حسن ها و قابلیت های معلمی است. همه شما دارای این ویژگی ها هستید و به فضل خدا برای تقویت آن تلاش بیشتری می‌کنید.

مدیر جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها خطاب به طلاب گفت: مراقب زی طلبی و زندگی ساده طلبگی باشید؛ ساده زیستی بزرگترین افتخار حوزویان است.

وی با تاکید بر رعایت تقوا گفت: انتخاب های خداوند برای ما بدون دلیل نیست. بدانید در کنار علومی که می خوانید علومی دیگر هم وجود دارد که خداوند باید رزق آن را به صورت خاص بدهد. بدون این رزق، نوشتن برخی کتب امکان پذیر نبود. با تقوا الهی، رزق این علم را از خداوند طلب کنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha