سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ |۱۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 17, 2024
حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عابدینی گفت: همه می‌دانیم که انبیاء الهی، پرچمداران صلح و امنیت برای همه جهانیان بوده‌اند و انجام اهداف خداوند متعال را در مورد انسان از ماموریت‌های خود می‌دانستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در قزوین در وبینار هشتم کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی اظهار داشت: همه ما می‌دانیم که انبیاء الهی، پرچمداران صلح و امنیت برای همه جهانیان بوده‌اند و انجام اهداف خداوند متعال را در مورد انسان از ماموریت‌های خود می‌دانستند.

وی افزود: انبیاء الهی آمده‌اند تا هر مانعی را از سر راه بندگی و عبادت مومنان بردارند و مانع از این شوند که انسان تحت بردگی زیاده خواهان و قدرت طلبان درآید.

نماینده ولی فقیه در قزوین، تصریح کرد: خداوند متعال قسط و عدل را برای همه انسان‌های روی زمین قرار داده، همه این‌ موارد زیرساخت‌های صلح و امنیت و آسایش بشری به حساب می‌آیند و باید بدانیم کسانی که زیاده خواه و منفعت طلب هستند، مانع تحقق اهداف انبیاء الهی می‌شوند، بنابراین خداوند متعال دستور داده تا کسانی که فتنه‌گری می‌کنند و آزادی و حریت انسان‌ها را نادیده می‌گیرند، باید از میان برداریم و با آنها بجنگیم تا این فتنه از بین برود.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تصریح کرد: امروز مشکل اصلی که در جهان اسلام با آن مواجه هستیم همین فتنه‌های دشمنان است و همه این فتنه‌ها را استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل انجام می‌دهد که مانع از ایجاد صلح و امنیت در جهان هستند، بنابراین بر ما واجب است تا به دستور قرآن کریم مقابل این فتنه‌ها ایستادگی کنیم و آن را نابود سازیم.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: اگر در قرآن کریم دستور به جنگیدن داده شده در راستای برقراری صلح در جهان و برای نابودی ریشه‌های فتنه است، جنگ و خون ریزی، هیچگاه در قرآن کریم هدف اصلی نبوده و همواره برای برداشتن موانع صلح از آن در دین اسلام استفاده شده است.

وی با اشاره به آیه ۷۵ سوره نساء، اظهار کرد: دغدغه مشترک و خواسته جمعی در میان مسلمانان و حتی پیروان کتاب‌های آسمانی و همه انسان‌هایی که انسانیت در آن‌ها زنده است را می‌توانیم در این آیه جست‌وجو کنیم.

نماینده ولی فقیه در قزوین خاطرنشان کرد: امروز کنفرانس وحدت اسلامی دقیق‌ترین مخاطب این آیه است که می‌فرماید: وَ ما لَکُمْ لا تُقاتِلُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ‌" بنابراین از همه شرکت کنندگان می‌خواهیم تا به این مسئله جامه عمل بپوشانند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی اظهار کرد: مردم مظلوم غزه هر روز فریاد می‌زنند که خداوند متعال برایشان یار و یاور بفرستد و امروز شاهد رشادت‌های رهبر معظم انقلاب، جبهه مقاومت اسلامی و دیگر مسلمین جهان هستیم که با تمام قوا علیه رژیم صهیونیستی بسیج شده‌اند و از ملت مظلوم فلسطین دفاع می‌کنند، امیدواریم نتیجه برگزاری سی و هشتمین کنفرانس وحدت، انتقام خون شهدای قدس و آزادی فلسطین باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha