جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
مصاحبه خبرگزاری حوزه با سردار کبیری پور

سردار کبیری پور با تشریح برنامه های نمایشگاه یاد یاران هفته دفاع مقدس، اعلام کرد: نمایشگاه از عصر روز ۳۱ شهریور در باغ موزه دفاع مقدس واقع در میدان مفید قم پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.

سردار سرتیپ‌دو پاسدار مهدی کبیری پور جانشین فرماندهی سپاه علی بن ابیطالب (ع) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به تغییرات و تحولات صورت گرفته در نمایشگاه دفاع مقدس تحت عنوان «یاد یاران» گفت: ما از سال ۱۳۹۷ رویه نمایشگاه را تغییر داده‌ایم؛ پیش از آن نمایشگاه هفته دفاع مقدس بیشتر نمایش جنگ افزار بود و در انتهای آن نیز شاهد رزمایش بودیم؛ اما از سال ۱۳۹۷ احساس کردیم که بایستی موضوعات اجتماعی، فرهنگی و جوانان در آن درگیر هستند، مثل فضای مجازی وارد نمایشگاه شود، چون اینها در حقیقت جنگ امروز هستند.

وی افزود: استقبال خوبی از این تغییرات صورت گرفت و رزمایش آخر هم که صرفاً حرکت‌های نظامی و انفجاراتی بود به یک نمایش میدانی تبدیل شد که سال به سال این نمایش رشد پیدا کرد و امسال با تجربه‌ای چند ساله در محیط نمایشگاه سعی کرده‌ایم از فضا حداکثر استفاده را داشته باشیم.

جانشین فرماندهی سپاه علی بن ابیطالب(ع) با تأکید بر حالت تبیینی در غرفه‌های نمایشگاه، خاطرنشان کرد: اگر از دفاع مقدس گفته شود، فقط نمایش عکس نخواهیم داشت و به زوایای مختلف و عملیات‌های مهم خواهیم پرداخت که این موضوع امسال با محوریت لشکر ۱۷ علی ابن ابیطالب(ع) قرار دارد که هم در دفاع مقدس، سوریه و حفاظت از مرزها نقش مهمی برعهده داشت که خود رزمندگان آن‌ها نیز روایت گری خواهند کرد.

وی ادامه داد: روایت گری لشکر ۱۷ علی بن ابیطالب علیه السلام امسال در یک دالانی است که مخاطبان از یک طرف وارد و از طرف دیگر خارج می‌شوند که در این مسیر شاهد فعالیت‌های عملیاتی لشکر عملیاتی علی ابن ابیطالب خواهند بود.

سردار کبیری پور با اشاره به اهمیت ویژه بحث دانش آموزی در نمایشگاه امسال، توضیح داد: در بحث دانش آموزی براساس ایده‌های خوبی که داشتند به طراحی پوسترهایی پرداختند و از طرفی با هماهنگی شهرداری قم ۱۰ دستگاه اتوبوس را در اختیار قرار داده‌اند که روزانه دانش آموزان را به نوبت به محیط نمایشگاه می‌آورند و بخش‌های قابل نمایش در روز مورد استفاده دانش آموزان قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: غرفه‌های مختلف دیگری هم از جبهه مقاومت داریم و تیپ ۸۳ هم بحث نقش روحانیون در دفاع مقدس را تبیین خواهد کرد. نمایشگاه اسوه را نیز امسال داخل نمایشگاه یاد یاران داریم که ۴۰ پایگاه منتخب استان که در سطح سازمان بسیج مقام آورده‌اند، داخل سالن به بیان فعالیت‌هایی که در محله‌های مختلف اجرا می‌کنند خواهند پرداخت. یک پایگاه بسیج هم سنگر دفاع در مقابل همه حملات اعم از بحث‌های امنیتی در بحث‌های جنگ‌های شناختی و آسیب‌های اجتماعی و ... را به طور مبسوط مورد توجه قرار داده‌ است.

جانشین فرماندهی سپاه استان قم با اشاره به نمایش پایانی نمایشگاه امسال ابراز داشت: نمایش پایانی در واقع خلاصه همه تلاش‌هایی است که سیر داستانی آن از شاهرخ ضرغام پیش از انقلاب و توبه و بازگشت او شروع می‌شود تا عملیات‌های دفاع مقدس، جبهه مقاومت و بحث انتظار و ظهور را هم نمایش خواهد داد که بحث جذابی است و در سال‌های قبل نیز مورد توجه بوده است.

وی افزود: در نمایشگاه امسال از ۳۱ شهریور از ساعت ۱۷ پذیرای مخاطبان خواهیم بود و عمده فعالیت ها نیز پس از نماز مغرب و عشا تا ساعت ۲۱ که نمایش شروع خواهد شد و حدود یک ساعت نیز نمایش پایانی همراه با رزمایش، انفجارات، کارهای رزمی و روایت گری خواهد بود و مکان آن نیز باغ موزه دفاع مقدس واقع در میدان مفید قم است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha