جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
غ

حوزه/ حجت الاسلام اسماعیل نیا به مسئله فلسطین و جبهه مقاومت اشاره کرد و گفت: همانطور که در جنگ تحمیلی آمریکا و کشورهای اروپایی پشت رژیم خبیث بعثی عراق بودند اجازه پایان یافتن جنگ نمی‌دادند امروز نیز آمریکا و برخی کشورهای اروپایی با حمایت تمام قد خود از اسرائیل در نسل کشی و جنایات جنگی این رژیم شریک هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، نماز عبادی سیاسی جمعه ۳۰ شهریور ماه ۱۴۰۳ پارسیان به امامت حجت الاسلام جواد اسماعیل نیا و با حضور مردم مومن و انقلابی شهرستان در مصلی امام خامنه ای برگزار شد.

امام جمعه شهرستان پارسیان در خطبه اول به تفسیر آیه ۱۳۹ آل عمران پرداخت و بیان داشت: در سایه ایمان و اطاعت از خداوند و ولی امر می‌توان بر همه جهان پیروز شد. در جهان بینی مادی، عامل پیروزی تجهیزات است ولی در بینش الهی عامل اصلی پیروزی، ایمان به خداست.

وی افزود: نجات جامعه اسلامی در وحدت است، وحدت یکی از مهم‌ترین مصادیق اطاعت از خداوند می‌باشد. بر اساس آموزه قرآنی نجات جامعه اسلامی در همدلی، برادری و همگرایی است.

حجت الاسلام اسماعیل نیا ادامه داد: بنای امامین انقلاب از آغاز تا کنون وحدت مسلمین و ید واحده شدن آنها بوده است و همین مسیر را محکم ادامه خواهیم داد هر کس بخواهد با حرف یا عمل خلاف آن عمل کند و تفرقه انگیزی نماید از ما نیست. بنده افراد محدودی که در فضایی غیر از همدلی و وحدت سیر می‌کنند را به پیوستن به جرگه عظیم مسلمین و همدلی و برادری دعوت می‌کنم.

خطیب جمعه شهرستان پارسیان در خطبه دوم ضمن تبریک میلاد رسول الله الاعظم و امام صادق(ع)و هفته وحدت، روز سرباز و آغاز سال تحصیلی به دانش آموزان و سربازان بیان کردند: درباره آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت هرچه هزینه کنیم سرمایه‌گذاری است تربیت انقلابی در مدرسه انقلابی شکل می‌گیرد باید بیشتر به مدارس رسیدگی کنیم.

وی ضمن گرامی‌داشت یاد شهیدان و تکریم ایثارگران، آزادگان و رزمندگان گفت: هشت سال دفاع مقدس برش طلایی تاریخ ایران است که تا همیشه به آن افتخار خواهیم کرد.

عزت، قدرت و استقلال مان را مدیون دفاع مقدس و ایثارگران می‌دانیم.

حجت الاسلام اسماعیل نیا به مسئله فلسطین و جبهه مقاومت اشاره کرد و گفت: همانطور که در جنگ تحمیلی آمریکا و کشورهای اروپایی پشت رژیم خبیث بعثی عراق بودند اجازه پایان یافتن جنگ نمی‌دادند امروز نیز آمریکا و برخی کشورهای اروپایی با حمایت تمام قد خود از اسرائیل در نسل کشی و جنایات جنگی این رژیم شریک هستند.

وی افزود: اگر آمریکا و اروپا حمایت خود را از اسرائیل قطع می‌کردند این رژیم یک هفته نیز توان مقاومت نداشت جنایت جنگی جدید رژیم اسرائیل استفاده از ابزار غیرنظامی پیجو که وسیله ارتباطی مردم عادی در لبنان بود و با انفجار آنها تصمیم داشت حداقل ۵ تا ۱۰ هزار نفر را بکشد می باشد. این رژیم همه مرزهای بی‌اخلاقی را درنوردیده است دست آمریکا و اروپا تا مرفق در خون مظلومان است به زودی دست مظلومان گلوی آنها را خواهد گرفت.

حجت الاسلام اسماعیل نیا به مراسمات هفته وحدت در شهرستان اشاره کرد و ضمن تشکر از برادران و خواهران اهل سنت جهت برگزاری جشن باشکوه میلاد رسول الله(ص)در مسجد جامع اهل سنت، همگان را به شرکت در جشن شب ۱۷ ربیع الاول در حسینیه ۱۴ معصوم دعوت نمود.

وی به ۱۶ ربیع الاول سالروز اقامه اولین نماز جمعه توسط پیامبر گرامی اسلام در مدینه اشاره کرد و گفت : همزمانی انتصاب این سرباز کوچک نظام به جایگاه امامت جمعه پارسیان با سالروز اقامه اولین نمازجمعه توسط رسول الله (ص) در آستانه روز میلاد آن حضرت را به فال نیک می‌گیرم. نماز جمعه نعمت بزرگ خداوند است نماز جمعه معنویت افزا ،طهارت بخش به جامعه، اخلاق گستر، آرامبخش روح و روان و تقویت کننده پایه‌های جامعه اسلامی است. از مردم و مسئولان انتظار دارم بیشتر از گذشته قدردان این نعمت باشند.

حجت الاسلام اسماعیل نیا در بخش پایانی خطبه دوم به اولین نشست خبری رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: از موضع‌گیری‌های خوب ایشان در مسائلی مانند جبهه مقاومت، فلسطین، اولویت دادن روابط با همسایگان و کشورهای اسلامی، لزوم برخورد با تبعیض و رانت و رشوه تشکر می‌کنیم. اما خیرخواهانه عرض می‌کنم گفتار، حرکات و رفتار رئیس جمهور ایران اسلامی باید سدید، متین، منطقی و در شأن ملت رشید ایران باشد. صداقت ایشان بر ما پوشیده نیست ولی لازم است شأنیت این جایگاه بهتر حفظ شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha