جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
زاهددوست

حوزه/ حجت الاسلام زاهددوست گفت: دولت در انتخاب استانداران عجولانه عمل نکند که حتما در یک بازده معین کار را تمام کنند، مواظب باشند دقت، فدای سرعت نشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام علی زاهددوست امام جمعه خورموج در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، ضمن تبریک آغاز ماه مهر و سال تحصیلی جدید، اظهار داشت: امیدواریم سال تحصیلی جدید سال موفقیت و سربلندی فرزندان ما در سنگر تعلیم و تربیت باشد.

وی افزود: از محورهای مهم برنامه‌های اجرایی کشور در برنامه‌های توسعه و اسناد تحول بنیادین، موضوع بسیار مهم آموزش و پرورش است، به اعتقاد رهبر معظم انقلاب «برای آموزش و پرورش هرچه هزینه کنیم سرمایه‌گذاری است».

حجت الاسلام زاهددوست گفت: اگر در سال‌های گذشته مسئولین دغدغه مدرسه را داشتند و رسیدگی کرده بودند، امروز این تعداد مدرسه تخریبی و فرسوده وجود نداشت.

وی ابراز کرد: باید با برنامه‌ریزی صحیح و همت جدی برای اصلاح مدرسه تلاش کنیم و همه مسئولان، تصمیم‌سازان، تصمیم‌گیران و آحاد مردم اهمیت حیاتی دستگاه آموزش و پرورش را درک کنند.

امام جمعه خورموج، ۳۱ شهریور ماه سالروز بزرگداشت هفته دفاع مقدس را گرامی‌داشت و اظهار کرد: دفاع مقدس برشی از درخشان‌ترین و مهم‌ترین بخش‌های تاریخ انقلاب اسلامی و نماد و مظهر ایستادگی، مقاومت، ایثار، عزت و استقلال ملت ایران است.

وی بیان کرد: دفاع مقدس از بزرگ‌ترین افتخارات ملت ایران است که چراغی راهنما برای امروز و فردای ملت و دولت ماست، تولید معارف ناب وصیت‌نامه شهدا، یکی از دستاوردهای ارزشمند دفاع مقدس است که بازتاب اوج بصیرت شهدا و نورافکنی برای دل‌های تاریک ماست، عصاره این وصیت نامه‌ها درس ایمان، اخلاص، اطاعت پذیری از امام و رهبر خود و خسته نشدن در ادامه راه انقلاب و نترسیدن از ورود در میدان‌های سخت است.

حجت الاسلام زاهددوست ابراز کرد: یاد بزرگمردان ایثارگر ما شهدای سرافراز، جانبازان آزادگان و رزمندگان جاودانه است، آنها قهرمانان ملی ما و نزد ملت قدردان و قدرشناس ما واجب الاحترام هستند، رهبر معظم انقلاب فرمودند، آنچه باعث شد جنگ هشت ساله ادامه پیدا کند عوامل پشت پرده استکبار جهانی بود که دشمن را تشویق می‌کرد، به او امکانات می‌داد و این دست کشورهای اروپایی و خصوصا آمریکا پشت رژیم بعث بود.

امام جمعه خورموج ادامه داد: دقیقاً مانند آنچه که امروز در جنگ اسرائیل با جبهه مقاومت می‌گذرد، رژیم صهیونیستی اگر تنها بود یک روز هم دوام نمی‌آورد و این آمریکا و اروپا هستند که آخرین تکنولوژی را در اختیار سگ‌های هار صهیونیستی قرار می‌دهند، تا دست به این گونه جنایات جنگی بزند.

حجت الاسلام زاهددوست تأکید کرد: اقدام اخیر رژیم صهیونیستی به کشتار جمعی مردم لبنان از طریق منفجر کردن سیستم‌های ارتباطی، مصداق جنایت جنگی است و نیازمند یک اقدام فوری بین‌المللی است، رژیم صهیونیستی اثبات کرده برای رسیدن به اهداف پلید خود و ریختن خون انسان‌های بیگناه، توسل به هر ابزار و روشی را مجاز می‌داند، آنها می‌خواستند ۴ تا ۱۰ هزار نفر را از این طریق قتل عام کنند اما به لطف خدا ناکام ماندند.

امام جمعه خورموج تصریح کرد: ام الفساد عالم آمریکاست که در همه جنایت‌های عالم دست او تا مرفق به خون مظلومان آغشته است و ما دعا می‌کنیم و اطمینان داریم بزودی دست مظلومان عالم باقدرت، گلوی نحس آمریکا و سگ هار او اسرائیل را خواهد فشرد و کودکان مظلوم فلسطین، لبنان، یمن و سوریه‌بر جنازه متقن آنها شادی خواهند کرد.

امام جمعه خورموج بیان کرد: از موضع‌گیری‌های خوب و بجای رئیس جمهور در اولین نشست خبری تشکر می‌کنم، موضع گیری‌هایی مانند حمایت از جبهه مقاومت، اولویت دادن به کشورهای اسلامی خصوصا همسایگان در روابط دولت و لزوم برخورد قاطع با تبعیض، رانت، رشوه و فساد در بدنه ادارات، بسیار بجا و قابل تقدیر است.

وی خاطرنشان کرد: به عنوان یک طلبه خیرخواهانه عرض می‌کنم که انتظار است گفتار و رفتار رئیس جمهور اسلامی بسیار سدید، متین و منطقی باشد، سادگی و صداقت ایشان زبانزد است اما جایگاه ریاست جمهوری متعلق به ملت ایران است پس خصوصا در عرصه بین‌المللی بایسته‌های این جایگاه خطیر باید بیشتر و بهتر مراعات شود.

وی در خصوص انتخاب استانداران نیز یادآور شد: دولت در انتخاب استانداران عجولانه عمل نکند که حتما در یک بازده معین کار را تمام کنند، مواظب باشند که دقت، فدای سرعت نشود، نباید معیار انتخاب صرفا سیاسی و ستاد انتخاباتی باشد بلکه افراد کارآمد، مردمی، متدین، خوش فکر، جهادی و خستگی ناپذیر را انتخاب کنند تا برای دولت و مردم خدمتگزار و مایه زینت باشند.

حجت الاسلام زاهددوست ابراز کرد: رئیس جمهور بارها بر شعار وفاق ملی تاکید داشت پس انتظار داریم این شعار محدود به انتخاب وزرا نشود، بلکه در انتخاب استانداران، فرمانداران و حتی بخشداران هم نگاه و رویکرد وفاق ملی لحاظ شود.

امام جمعه خورموج اظهار کرد: اقتضای عمل به شعار وفاق ملی این است که دولت دست رد به سینه همه استانداران و فرمانداران و مدیران فعلی نزند بلکه از ظرفیت و توانمندی آنان هم غفلت نکند و از توان و تجربه افراد کارآمد، متدین و دلسوز استفاده کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha