یکشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳ |۱۶ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 20, 2024
نشست

مدیر مدرسه علمیه تخصصی الزهراء(س) بندرعباس گفت: هدایت، حمایت و نظارت سه اصل مهم در وظایف مسئولین مدارس علمیه است که باید به آن توجه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در هرمزگان، خانم مریم جعفری سراجی، مدیر مدرسه علمیه تخصصی الزهراء(سلام الله علیها) بندرعباس در جلسه ویژه معاونان و کارکنان این مدرسه که روز گذشته در این مدرسه برگزار شد، با استناد به روایت پیامبراکرم(صلی الله علیه و اله) بیان داشت: کسی که متولی امور ۱۰ نفر می شود باید اندیشه چهل نفر را داشته باشد و کسی که متولی امور چهل نفر می شود باید اندیشه چهارصد نفر را داشته باشد؛ لذا با توجه به این روایت کسی که مسئولیتی را به عهده می گیرد، باید یک نگاه تدبیرگرانه و آینده نگری خیلی خاص داشته باشد، پس با توجه به این روایت ما مسئولین حوزه که قرار است متولی سیصد نفر را داشته باشید،باید بسیار مدبرانه و عاقلانه به این امور بیندیشیم.

مدیر مدرسه علمیه تخصصی الزهراء(سلام الله علیها) گفت: انجام به موقع وظایف از مهمترین امور در هر کاری است که انتظار می رود؛ هر یک از معاونت ها نسبت به وظایف محول شده به سرعت پیگیری و انجام دهند.

خانم جعفری افزود: حضور در حوزه یک نعمت است که باید شکر آن را به جا آورد و در مقابل این نعمت دو حق، مادی و معنوی وجود دارد در بحث حقوق معنوی؛ بحث ارتباط با طلاب است که باید مراقبت شود و توام با احترام باشد حتی در لحن کلام و نوع نگاه و صدا نیز در ارتباط با دیگران باید دقت شود.

هدایت، حمایت و نظارت سه اصل مهم در وظایف مسئولین مدارس علمیه است

مدیر مدرسه علمیه تخصصی الزهراء(سلام الله علیها) با استناد به آیه ۶۳ سوره فرقان، خاطرنشان کرد: بنده مؤمن، هم متواضع و هم با ادب است و این امر در برخورد با طلبه و اساتید باید رعایت شود؛ همچنین سه اصل مهم هدایت، حمایت و نظارت در همه امور باید جاری باشد، بالاترین مشکل در جوامع عدم نظارت است که انتظار می رود مسئولین این سه اصل را مدنظر قرار دهند.

خانم جعفری خاطرنشان کرد: برگزاری کلاس اخلاق عمومی، دوره‌های مهارت افزایی، کرسی ها و نشست های علمی برای کلیه سطوح ضروری است؛ همچنین مؤسسه قرآنی بستری مناسب برای عموم مردم است که می توان از دانش آموختگان در راستای برگزاری کلاس های اخلاق، احکام و قرآن و غیره بهره برد.

در پایان خانم مرادی، مسئول اداری مالی مدرسه علمیه تخصصی الزهراء(سلام الله علیها) بندرعباس، دستورالعمل اداری برای معاونان و کارکنان مدرسه را تشریح کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha