جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
گارگاه تربیت کودک و نوجوان

معاون فرهنگی مدرسه علمیه تخصصی خواهران الزهراء(س) بندرعباس گفت: کارگاه تربیت کودک و نوجوان با حضور طلاب مدرسه علمیه تخصصی الزهراء(س) بندرعباس در این مدرسه برگزار شد.

خانم زبیده قائمی فر معاون فرهنگی مدرسه علمیه تخصصی الزهراء (سلام الله علیها) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، بیان کرد: کارگاه تربیت کودک و نوجوان روز گذشته با حضور حجت الاسلام والمسلمین ناصر عسکرپور، کارشناس کودک و نوجوان در رسانه ملی و همچنین طلاب و مبلغان این مدرسه علمیه برگزار شد.

وی اذعان داشت: در تربیت کودکان یک مربی ابتدا باید با مبانی آن آشنا باشد و روانشناسی کودک را یاد بگیرد باید قدرت روانشناسی را داشته باشد تا بتواند پاسخ مسائل روانشناسی کودکان را بدهد در واقع مربی باید هم صحبت با کودکان و هم پاسخ گوی سؤال های والدین کودکان باشد.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه تخصصی الزهراء (سلام الله علیها)اضافه کرد: در تربیت کودک و نوجوان باید تمام جوانب، شرایط، علائم و رشد و رفتار آنها را سنجید؛ و در حد فکر کودکان مطالب را بیان کرد نمی توانید در مقابل کودکان که اطلاعات آنها بالا است و بیشتر از سنش می فهمد هر حرفی را زد.

خانم قائمی فر تصریح کرد: کودکان قوی‌ترین گیرایی را دارند به همین دلیل آنها مثل عمل والدین خود می‌شوند نه مثل گفته‌های آنها، پرخاشگری کودک ممکن است به رفتار والدین خود برگردد، مادری که علاقه به طلا دارد فرزند وی نیز به همان تمایل پیدا می کند، کودکان به درون و به نفس شما آگاه ترو بصیرتر هستند تا خود شما؛ ولی به زبان نمی توانند بیاورند؛ اما آنچه شما هستید می‌شوند.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه تخصصی الزهراء (سلام الله علیها) در خصوص حسادت کودکان با برادر و خواهر خود، خاطرنشان کرد: قبل از بارداری، بچه بزرگ تر را آماده کنید به حضور کودک بعدی تا کودک به حضور فرزند بعدی انس پیدا کند و روان آن آماده باشد.

کارگاه تربیت کودک و نوجوان در بندرعباس برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha