جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
خراسان جنوبی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه مرگ در راه خدمت به جامعه جهاد فی سبیل الله است، گفت: بالاترین نمره برای بندگان این است که خدا از او راضی باشد

به گزارش خبرگزاری حوزه از خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی امروز (۴ مهر) ضمن ابلاغ سلام مقام معظم رهبری به یکی از خانواده‌های جانباختگان حادثه معدن معدنجو طبس اظهار کرد: این حادثه غم و انده برای کل استان بود؛ همه باید از این عالم برویم اما مرگ در راه حق و برای خدمت به جامعه و خانواده و در راه تلاش که خودش نوعی جهاد فی سبیل الله است، بسیار ارزشمند می‌باشد.

وی افزود: نقش مهندسی عالم پیش از اینکه این عالم به وجود بیاید و یا هر حادثه‌ای پیش آید، ریخته شده است و براساس آیات قرآن هیچ مصیبتی در زندگی انسان پیش نمی‌آید الا که در کتاب علم خدا ثبت شده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان کرد: انسانی اگر مصیبتی می‌بیند حسرت نخورد چون حکمت خداوند بوده همانگونه که اگر نعمتی‌ها دنیا به او عطا شد مغرور نشود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی گفت: آنچه اهمیت دارد این است که انسان در فرصت عمرش به وظیفه خود که برنامه بندگی خدا است، عمل کند.

وی با اشاره به اینکه خدا به کسی که صبر بر مصیبت کند اجر می‌دهد، تأکید کرد: بالاترین نمره برای بندگان این است که خدا از او راضی باشد.

شایان ذکر است: حادثه انفجار معدن حوالی ساعت ۲۱ شنبه‌ ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ به دلیل تصاعد آنی گاز متان در معدن زغال‌سنگ شرکت معدنجو روی داد که ۲ بلوک B و C تحت تاثیر قرار گرفتند و تعدادی از نیروها دچار حادثه و محبوس شدند.

با توجه به غلظت گاز متان در تونل‌ها عملیات آواربرداری، تخلیه گاز، خارج کردن مصدومان و جان‌باختگان مرحله به مرحله پیش رفت و ابتدا از بلوک B شروع شد سپس امدادرسانی از روز یکشنبه در بلوک C که به گفته مسئولان، کانون اصلی انفجار بود تا صبح امروز ادامه یافت و در نهایت شمار فوتی‌های این حادثه ۵۰ نفر اعلام شد.

مرحوم محمد سنجری ۳۴ سال سن داشت که در حادثه نشت گاز متان و انفجار در معدن زغال سنگ معدنجوی طبس جان خود را از دست داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha