جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
کد خبر: 1187025
۶ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۷
رونمایی از کتاب

حوزه/ کتاب «ام علا» با حضور سمیه خردمند، نویسنده کتاب در کتابخانه شهید سیاوش امیری شهر شازند رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، همزمان با هفته دفاع مقدس مراسم رونمایی و معرفی کتاب «ام علا» با حضور سمیه خردمند نویسنده کتاب، لطف الله پرندین فرماندار شازند و جمعی از مسئولین شهرستان در کتابخانه عمومی سردار شهید سیاوش امیری برگزار شد.

خردمند نویسنده کتاب در این مراسم اظهار داشت: کتاب «ام علاء» روایت زندگی ام‌الشهداء فخرالسادات طباطبایی، مادر چهار شهید، همسر شهید و خواهر شهیدی است که از سختی‌های مختلف زندگی به سعادت رسیده است.

وی افزود: پدر و مادر او در جوانی از تبریز به نجف اشرف به بهانه‌ تعلیم در حوزه‌ علمیه‌ نجف هجرت می‌کنند و همان جا ماندگار می‌شوند.

وی ادامه داد: فخرالسادات در نجف به دنیا می‌آید و در سن سیزده سالگی با آیت‌الله سید حسن قبانچی که یکی از شاگردان ممتاز پدرش سید محمد جواد طباطبایی تبریزی بود ازدواج می‌کند که حاصل این ازدواج هجده فرزند بود.

وی تصریح کرد: فخرالسادات و سید حسن در خانه‌ وقفی کوچکی در جوار حرم‌امیرالمؤمنین(ع) زندگی‌شان را با عشق آغاز می‌کنند و حاصل این زندگی می‌شود ۱۸ فرزند، ۹ پسر و ۹ دختر.

خردمند گفت: «ام علاء» زنی به‌شدت صبور، مؤمن، با اخلاق و متواضع بود که در طول زندگی همیشه به اقوام رسیدگی می‌کرد و از آن‌ها دلجویی می‌کرد.

وی در بخش دیگری از معرفی کتاب ابراز کرد: در بین خویشاوندان برای هر کس مشکلی پیش می‌آمد «ام علاء» اولین نفری بود که برای حل مشکلش قدم بر می‌داشت.

نویسنده کتاب «ام علا» اظهار کرد: در دوران نخست‌وزیری حسن البکر پسرش عزّالدین و برادرش عمادالدین که هر دو از شاگردان نخبه‌ آیت‌الله صدر بودند، دستگیر و روانه‌ زندان شدند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha