جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
زر

حوزه/ ذوالقدر گفت: نباید اجازه دهیم اهمیت، منزلت و ارزش دفاع مقدس، در جامعه کم رنگ جلوه داده شود و به این حقیقت بزرگ خدشه وارد شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کاشان، محمدباقر ذوالقدر دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام شب گذشته در «همایش دفاع مقدس، جبهه مقاومت، گام دوم انقلاب اسلامی» که با حضور جمعی از روحانیون، مسئولان و اقشار مختلف مردم در دبیرستان ابریشم چی آران و بیدگل برگزار شد، اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس ۲۲۰ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی ایران شده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، ضمن گرامی داشت یاد و خاطره ۸۰۰ شهید آران و بیدگل خصوصا شهیدان اربابی، روحانی، عربیان، آزادپور و روحانی شهید شیج جواد قاسم پور که باتقدیم ۱۱ شهید در این خانواده سرآمد شهیدان کشور می‌باشد، گفت: از خداوند متعال می‌خواهیم توفیق استمرار راه این شهیدان و پاسداری از دستاوردهای نظام اسلامی ایران و خون پاک این شهیدان را به همگان عنایت فرماید.

ذوالقدر با اشاره به وقایع دوران دفاع مقدس، ابراز کرد: صدام با تجهیزاتی که چندین کشور دنیا در اختیارش گذارده بودند، با حمله به ایران با تصرف در حدود ۲۰ هزار کیلومتر از مناطق مرزی جنوب و غرب کشور و نابود کردن تمام زیرساخت‌ها، قریب ۲ میلیون نفر از مردم این مناطق را آواره کرد.

وی هدف گسترده دشمن در حمله به ایران را تلاقی دو اراده رژیم بعث عراق و اراده نظام سلطه عنوان کرد و گفت: رژیم بعث عراق به سرکردکی صدام فکر می‌کرد پس از پیروزی انقلاب کنترل کشور از دست مسئولان خارج شده، ارتش متلاشی شده و از توان نظامی ایران کاسته شده و مانعی برای تصرف بخش‌هایی از سرزمین ایران وجود ندارد، ولی علیرغم تمام محاسبات دشمن، با عنایت الهی با دست خالی در این جنگ پیروز شدیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان اینکه آرزوی امام راحل در داشتن ارتش بیست میلیونی تحقق پبداکرد، یادآور شد: در جنگ ۸ ساله با تثبیت قدرت نظامی توانستیم به یک قدرت قوی و بلامنازع در سطح منطقه‌ای و جهانی تبدیل شویم.

وی ادامه داد: بالا رفتن توان نظامی کشورمان باعث شد قدرت‌های نظامی دنیا حتی اندیشه حمله به ایران را از خود دور کنند، چه برسد که بخواهند عمل کنند.

ذوالقدر تأکید کرد: دفاع مقدس، به یک عبادتگاه و دانشگاه بزرگ معنویت، فداکاری، ایثار، عرفان و رفتارهای اخلاقی قوی تبدیل شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان اینکه معنویت و اخلاص دوران دفاع مقدس به جامعه سرایت کرده است، خاطرنشان کرد: اگر امروز شاهد حرکت‌های ارزشمندی در جامعه هستیم، آنها ناشی از روحیه‌های شجاعت، معنویت، اخلاص، ایمان و ایثارگری‌های فرماندهان و رزمندگانی بوده که از مکتب امام(ره) در جبهه‌ها آموخته بودند.

ذوالقدر هفته دفاع مقدس را بهترین فرصت برای تبیین دستاوردها و حماسه‌های جنگ ۸ ساله عنوان کرد و ابراز کرد: نباید اجازه دهیم اهمیت، منزلت و ارزش این حماسه عظیم در جامعه کم رنگ جلوه داده شود و به این حقیقت بزرگ خدشه وارد شود.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha