چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ |۲۸ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 2, 2024
کارگاه پژوهش

حوزه/ چهارمین جلسه کارگاه «روش تحقیق پیمایشی - میدانی» در سالن اجتماعات امام خمینی(ره) مدیریت حوزه علمیه خواهران استان یزد در جمع فعالین پژوهشی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یزد، پیرو تفاهم نامه حوزه علمیه خواهران استان یزد با دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی(ره)یزد؛ چهارمین جلسه کارگاه «روش تحقیق پیمایشی - میدانی» با حضور خانم معصومه دشت آبادی مدیر مسئول امور پژوهشی مرکز تحقیقات سلامت معنوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی(ره) در سالن اجتماعات امام خمینی(ره) مدیریت حوزه علمیه خواهران استان یزد در جمع فعالین پژوهشی برگزار شد.

در این جلسه خانم دشت آبادی با اشاره به انواع مقالات گفت: در جهان مقالاتی به چاپ می‌رسد به نام مقالات نامه به سر دبیر، که این مقالات یک صفحه ای و در نقد و پاسخ به مقاله ای دیگر نوشته شده و به چاپ رسیده است.

وی با اشاره به شیوه روش تحلیل بیان کرد: در پژوهش پیمایشی برای گرفتن داده نمرات پیش آزمون و نمرات پس آزمون و پرسشنامه باید بررسی شود و بعد از آن به صورت داده آماری آن را ارائه کنید.

خانم دشت‌آبادی در مورد نوشتن نتیجه گفت: باید در پژوهش به فرضیه هایی که در اول تحقیق بیان شد، در نتیجه پاسخ داده شود.

وی در ادامه در مورد چکیده بیان داشت: چکیده در تحقیقات پیمایش بین 300 تا 350 کلمه است که در آن مقدمه یک خطی، بعد هدف پژوهش، در ادامه روش و ابزار و در نهایت نتیجه تحقیق آورده می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha