دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳ |۳ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 7, 2024
مطیعی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی گفت: بر اساس آیات قرآن کریم، تبعیت از تمایلات بی‌حد و مرز غیرخدایی و کوچک‌شمردن نماز دو عامل اصلی انحراف جامعه است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، دوره توانمندسازی ائمه جماعت مدارس استان سمنان با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، استاندار سمنان، قائم‌مقام ستاد اقامه نماز کشور، مدیرکل آموزش و پرورش استان، رییس ستاد اقامه نماز استان و جمعی از مدیران و مربیان آموزش و پرورش در سالن اجتماعات شهید مطهری سمنان برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه سمنان در این برنامه با بیان اینکه اقامه نماز، نماد تعبّد پروردگار است، گفت: بر اساس آیات قرآن کریم، تبعیت از تمایلات بی‌حد و مرز غیرخدایی و کوچک‌شمردن نماز دو عامل اصلی انحراف جامعه است.

امام جمعه سمنان با اشاره به دامنه اثرگذاری ائمه جماعات افزود: این دامنه اثرگذاری، نتایج خوب و بد را شامل می‌شود لذا اگر مربیان مراقب فکر، قلم و کلام خود نباشند زمینه‌ساز تغییر نگرش‌ و رفتار افراد در بلندمدت خواهند شد و البته این امر، پیامدهای اخروی نیز به همراه خواهد داشت.

نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان اینکه افراد خوب از صداقت در گفتار و نیز امانت‌داری شناخته می‌شوند، به مشی و سیره عملی بزرگان دین اشاره کرد و گفت: مرحوم آیت‌الله العظمی بهجت(ره) در عمل و رفتار خود به شاگردان و سایر افراد درس اخلاق می‌دادند و هیچ‌گونه وابستگی به امور دنیوی نداشتند.

وی، هم‌نشینی با دانش‌آموزان را باعث موفقیت برنامه‌های تربیتی عنوان کرد و اظهار کرد: مربیان و ائمه جماعات مدارس بدانند عمل آنها بیش از هر امر دیگری بر رفتار و اندیشه دانش‌آموزان تاثیر می‌گذارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی در ادامه پاسخگویی به شبهات و سوالات را یکی از وظایف ائمه جماعات مدارس دانست و گفت: مربیانی که نسبت به پاسخگویی به شبهات جوانان و نوجوانان اقدام می‌کنند به این نکته توجه داشته باشند که اگر پاسخ شبهات، نافذ و موثر نباشد، موضوع موردِ شبهه بیش از گذشته در اذهان باقی خواهد ماند.

امام جمعه سمنان با تاکید بر اهمیت «جهاد تبیین» در رفع شبهات و سوالات بویژه مسائل جبهه‌ مقاومت، آگاهی طلاب و مربیان علوم دینی از اطلاعات عمومی را امری لازم و ضروری دانست و افزود: اشراف بر احکام، مبانی عقیدتی و اخلاقیات می‌تواند به اثرگذاری کار تربیتی کمک شایانی کند.

وی در پایان با ابراز امیدواری برای موفقیت ائمه جماعات مدارس گفت: انجام برنامه‌های دینی و تربیتی در مدارس از آنجا که آینده کشور در دست دانش‌آموزان است، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha