یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ |۹ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 13, 2024
درخشان

حوزه/ حجت‌الاسلام درخشان گفت: جمعه هفته گذشته رهبر حکیم انقلاب اسلامی روشن‌ترین جلوه اتحاد و اقتدار ملی بود و بار دیگر ملت شریف ایران حماسه‌ وحدت، آفریدند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام سید باقر درخشان امام جمعه فین ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه در مسجد جامع شهرفین برگزار شد، اظهار داشت: یکی از کلمات بسیار نورانی و دلنشین قرآن، کلمه «فوز» است، واژه‌ای که قله‌های تعالی انسان را به زیبایی تبیین و تعریف می‌نماید.

وی افزود: یک جلوه خاص فوز در قرآن کریم، وارد شدن در مقام مجاهدین در راه خدای متعال است، آیه می‌فرماید رابطه انسان مؤمن با خدای متعال به نقطه‌ای می‌رسد که خدای متعال مشتری او می‌شود، «إِنَّ اللَّهَ اشْتَری مِنَ الْمُؤْمِنینَ أَنْفُسَهُمْ وَ أَمْوالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ» این آیه شریفه یک مصداق بزرگ معاصر دارد و آن سیدالشهداء مقاومت، سید حسن نصرالله است.

امام جمعه فین گفت: سیدِ عزیز مقاومت پاداش ده‌ها سال جهاد فی سبیل الله و دشواری‌های آن را در خلال یک پیکار مقدس دریافت کرد، دنیای اسلام، شخصیتی باعظمت و جبهه مقاومت پرچمداری برجسته و حزب الله لبنان رهبری کم نظیر را از دست داد، ولی برکات تدبیر و جهاد چند ده ساله او هرگز از دست نخواهد رفت.

حجت‌الاسلام درخشان ابراز کرد: فوز مبین این است که کسی روز قیامت از عذاب در امان بماند، خطر، متوجّه همه است و نجات از عذاب الهی، لطف ویژه می‌طلبد، تنها رحم الهی قهر او را برمی‌گرداند، قبول اعمال ما و شفاعت اولیای خدا هم پرتوی از رحمت اوست.

وی تصریح کرد: جمعه هفته گذشته رهبر حکیم انقلاب اسلامی روشن‌ترین جلوه اتحاد و اقتدار ملی بود، بار دیگر ملت شریف ایران حماسه‌ وحدت آفریدند و زن و مرد و جوان با سلیقه‌های سیاسی مختلف برای حفظ کیان وطن پشت سر رهبری حکیم و شجاع نماز وحدت خواندند و جمعه تاریخی نصر را برای ایران اسلامی رقم زدند، دنیا نیز شاهد بود که ایران عزیز ما به پشتوانه وجود رهبری انقلابی و با درایت و ملتی هوشمند و با غیرت، قوی و سربلند است و نیروهای مسلح به پشتوانه این دو نعمت دلگرم و قدرتمند هستند.

وی یادآور شد: هوشمندی رهبر شجاع انقلاب در برگزاری خطبه‌های نماز جمعه و تاریخ‌سازی مردم در این یوم الله به دشمن پیام اقتدار داد، برای جامعه آرامش به ارمغان آورد و در جبهه‌های مقاومت روحیه امید تزریق کرد.

حجت الاسلام درخشان اضافه کرد: رابطه اولیا با معلم و مدیر در طول سال تحصیلی باید حفظ شود. از اوضاع و احوال نحوه اخلاق و درس دانش آموز و فرزندش با خبر باشد و تشکیل جلسه اولیا و مربیان به طور منظم و با دستور کار مشخص و پر بار امری لازم و ضروری است، ارتباط اولیا با مدرسه برای مشارکت کردن با مدیران و معلمان و مربیان برای امر تربیت فرزندان مهم است.

وی تأکید کرد: حکمت نامگذاری این هفته به نام پیوند اولیاء و مربیان بدان جهت است که مسئولیت تربیتی فرزندان تنها به عهده پدر و مادر یا مدرسه و مسجد نیست، بلکه مسئولیتی است مشترک بین خانه و مدرسه و مسجد، زمانی فرزندان ما به اهداف عالی تربیتی خواهند رسید که هر سه نهاد خانه، مدرسه و مسجد، احساس مسئولیت کرده و نسبت به وظایف خود هماهنگ عمل کنند.

امام جمعه فین بیان کرد: دولت اقدامات مهمی حتی در دورترین نقاط کشور انجام داده و کمک خیرین در ایجاد زیرساخت‌های ورزشی می‌تواند فرصت خوبی را برای ورزش نسل نوجوان و جوان پدید بیاورد، باید ورزش همگانی با رعایت اصول و ارزش‌های الهی در دستور کار وزارت ورزش قرار گیرد، امام صادق(ع) پیاده روی را یک ورزش درمان‌گر و مداواکننده بیماری‌ها معرفی کردند و فرمودند، "بهترین چیزی که می‌توانید خود را با آن درمان کنید، پیاده روی است".

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha