جمعه ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ |۳ صفر ۱۴۴۶ | Aug 9, 2024
ا

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین درخشان گفت: نقش خطبه ها و روشنگری های صحیح امام سجاد(ع) وحضرت زینب(س) در خنثی سازی تبلیغات سوء بنی امیه نقش مهمی بود که منجر به نابودی حکومت بنی امیه شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، مراسم سیاسی عبادی نماز جمعه شهر فین با حضور اقشار مختلف مردم به امامت حجت الاسلام سید باقر درخشان در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) فین برگزار شد.

امام جمعه فین در خطبه اول پس از حمد وثنای پروردگار وتوصیه به تقوی وپرهیز از معاصی ضمن تسلیت ایام اسارت اهل بیت وشهادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) وحضرت رقیه(س) افزود: تلخ ترین حادثه تاریخ، اسارت اهل بیت پیامبر( ص) بعد از فاجعه کربلاست.

وی افزود: نقش خطبه ها و روشنگریهای صحیح امام سجاد(ع) وحضرت زینب(س) در خنثی سازی تبلیغات سوء بنی امیه نقش مهمی بود که منجر به نابودی حکومت بنی امیه شد. حضرت زینب(س) در مجلس یزید فرمود ای یزیدبه خدا قسم تو نمی توانی ذکر ویاد ما اهل بیت(ع) را از بین ببری ونخواهی توانست وحی را نابود کنی.

امام جمعه بخش فین در بخشی از خطبه دوم گفت: صنایع کوچک به عنوان یکی از عوامل بسیار تاثیر گذار در شکوفایی اقتصادی واجتماعی کشور، از اهمیت بالایی برخوردار است وآنهایی که شرایط و توانمندی لازم را دارند نسبت به ایجاد این صنایع اقدام کرده وسرمایشان در راه ایجاد اشتغال به سمت تولید سوق دهند.

حجت الاسلام درخشان ازمسئولین شهرستان واستان خواست تا از این صنایع حمایت کنند.

امام جمعه بخش فین افزود: حمایت از صنایع کوچک ومتوسط عامل بی اثر کردن تحریم های بین المللی علیه ایران است.

وی با اشاره به ۲۳ مرداد روز مقامت اسلامی گفت: هدف اسرائیل در جریان جنگ ۳۳ روزه لبنان ریشه کن کردن جبهه مقاومت بود که به نصرت الهی این جنگ به پیروزی حزب الله منجر شد.

حجت الاسلام درخشان همچنین به سالروز جدایی بحرین از ایران در زمان حکومت محمد رضا شاه پهلوی اشاره نمود وافزود: یکی از خسارتهای بزرگ ایران در دوران قاجار و پهلوی، از دست دادن بخش هایی از خاک وطن بوده است. اما پس از پیروزی انفلاب اسلامی و در زمان جنگ تحمیلی علیه ایران اسلامی، حتی یک وجب از خاک کشور به دشمن واگذار نشده است که این موضوع از برکات حاکمیت ولایت فقیه است.

خطیب جمعه بخش فین در بخش آخر از خطبه دوم گفت: نظر سنجی های مردمی نشان از آن دارد که ملت شریف ایران خونخواهی میهمان عزیزشان ، اسماعیل هنیه را وظیفه وحق ملی خود می دانند و به نحو فراگیری از مسئولان این موضوع را مطالبه می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha