یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ |۹ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 13, 2024
آئیے جانیں دہشت گردی کیاہے؟‘ کے موضوع پر لکھنؤ میں عظیم الشان سیمینار کا انعقاد

حوزه، از سوی مجلس علمای هند و انجمن های دیگر، سمینار باشکوهی تحت عنوان "بیایید و بدانید تروریسم چیست؟" در لکهنو هندوستان، برگزار شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرنگاری حوزه، از سوی مجلس علمای هند و انجمن های دیگر، سمیناری تحت عنوان "بیایید و بدانید تروریسم چیست؟" در لکهنو هندوستان، برگزار شد. این مراسم با اهداف سه گانه زیر انجام شد:

۱. اعتراض عمومی علیه برخی رسانه‌های ملی هند که همراه با تبلیغات اسرائیل و آمریکا، سازمان‌های مقاومت را تروریست می‌خوانند؛

۲. روشنگری از اهداف و انگیزه‌های تروریسم در پرتو اصول بین المللی تا جهان بداند که تروریسم واقعی چیست و چه کسی از آن حمایت و تبلیغ می‌کند؛

۳. محکومیت شدید رسانه‌های ملی هند که سید مقاومت سید حسن نصر الله و شهدای دیگر را تروریست خواندند.

در این سمینار، حجت الاسلام مصطفی مدنی، رئیس سازمان نور هند گفت: دین، نظام خداوند برای انسان هاست و هر وقت مردم در این سیستم دخالت کنند، خلل هایی به وجود می‌آید. دینی که رهبرش رحمت بر بشریت است چگونه می‌تواند از تروریسم حمایت کند؟

حجت‌ الاسلام جهانگیر عالم قاسمی، رئیس انجمن «فلاح درین» لکهنو، گفت: امروز هیچ مشکلی بین شیعه و سنی وجود ندارد، ولی این‌که چرا دولت‌های مسلمان نمی‌توانند وحدت خود را در سطح جهانی نشان دهند؟، دلیل آن عدم اخلاص نسبت به اسلام و مسلمانان است.

وی افزود: کشورهای عربی خود را با نفاق و بزدلی پوشانده‌اند، اما شیعیان در مسئله فلسطین استقلال خود را نشان دادند که قلب جهان اسلام را شاد کرده‌اند.

وی برای بیان این‌که چه نیازی بود "حزب الله، ایران، انصارالله و سایر سازمان‌های مقاومت" در موضوع غزه دخالت کنند، بر چه اساسی از مردم مظلوم غزه حمایت کردند؟ گفت: فقط غیرت و حمیت ایمانی است که آنها را وادار کرده است تا از مردم مظلوم غزه حمایت کنند.

در این مراسم، سخنرانی عالم برجسته اهل سنت، سلمان حسینی ندوی به صورت تصویری پخش شد.

وی در این مراسم گفت: بزرگترین مشکل جهان اسلام در این زمان، مسئله فلسطین است و هر کسی با آن باشد حق است. امروز قیادت ملت اسلامی در دست ایران است؛ زیرا او در مقابل استکبار جهانی ایستاده است.

سلمان ندوی با محکوم کردن نگاه نادرست برخی از تفکران وابسته به صهیونیست ها در باره شهید اسماعیل هنیه و شهید سید حسن نصرالله تأکید کرد : در آینده هرکس در مقابل قدرت‌های باطل بایستد رهبری جهان اسلام را خواهد داشت.

در پایان این سمینار، حجت‌الاسلام والمسلمین سید کلب جواد نقوی، دبیر کل مجلس علمای هند، گفت: برخی رسانه‌های ملی هندوستان ظالم را مظلوم و مظلوم را ظالم نشان می‌دهد، این فاجعه است.

وی با اشاره به هدفمند بودن برخی دایرة المعارف ها در توجیه کشتار صهیونیست ها گفت: اولین سازمان تروریستی در جهان توسط یهودیان ایجاد شد و «زلوکس» نام داشت.

حجت الاسلام کلب جواد توضیح داد: برخی دایرة المعارف ها از جمله بریتانیکا سخنان نفرت انگیز را نیز در حوزه تروریسم قرار داده است. بنابراین، آیا دولت هد علیه ماهانت نارسینگانداگیری که اظهارات تحریک آمیز می‌کند، اعلام جرم نمی کند ؟.

دبیر کل علمای هند از دولت هند خواست تا نارسینگانند، دستگیر شود و علیه او پرونده تشکیل شود.

شایان ذکر است که برخی رسانه‌ها و شبکه‌های ملی هند، سید مقاومت شهید سید حسن نصرالله و شهدا را تروریست خواندند. این مراسم برای محکوم کردن چنین نگاهی، برگزار شد.

سمینار "بیایید و بدانید تروریسم چیست؟" در هند برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha