جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ |۱۴ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 18, 2024
تصاویر/ آیین تکریم و معارفه امام جمعه عسلویه

حوزه/ امام جمعه جم گفت: وضعیت آب مصرفی در بعضی از شهرها و روستاهای جم نابسامان شده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام سید علی هاشمی نژاد امام جمعه‌ جم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن توصیه به تقوای الهی و با اشاره به فضائل و مناقب و شخصیت بارز حضرت فاطمه معصومه (س) گفت: این بانوی بزرگوار از جمله امام زادگان برجسته و ممتاز است که یکی از مقامات بی بی، شفاعت اوست و امام رضا (ع) در زیارتنامه ای بیان کرده اند "ای فاطمه برای ورود من به بهشت شفاعت کنید".

وی به نقل از امام صادق(ع) در شأن حضرت فاطمه معصومه (س ) تصریح کرد: آگاه باشید که برای خدا یک حرمی است و آن حرم مکه هست و برای رسول خدا حرمی است و آن مدینه هست و برای امیرالمؤمنین حرمی است و آن کوفه هست و برای من و فرزندانم حرمی است و آن قم است.

خطیب جمعه جم در بخش دیگری از خطبه ها با ذکر نام و یادی از حضرت ولی عصر (عج) به اهمیت و ارزش صبر در زمان غیبت اشاره کرد و گفت: در حدیثی وقتی از پیامبر اکرم در مورد اوصیاء بعدش خودش سؤال می کنند یکی یکی جانشینان خود بیان می کند تا می رسد به حجت غائب از نظرها و می گوید خوشا به حال صبر کنندگان در غیبت قائم ما و خوشا به حال کسانی که ایشان را دوست بدارند.

حجت الاسلام هاشمی نژاد به بازخوانی فرمایشات مقام معظم رهبری در جمعه نصر پرداخت و گفت: متجاوزان هرجا وارد شده‌اند برای دلسوزی ملت ها نبوده بلکه برای رسیدن به منافع خودشان بوده است و امروز عامل اختلاف در کشورهای اسلامی دشمنان هستند.

وی به جمله ای در خصوص اعتراف شکست و تحقیر رژیم صهیونیستی از زبان سردبیر روزنامه هاآرتص افزود: این روزنامه صراحتاً اعلام می کند که خفتی بیشتر از این نیست که پس از گذشت یکسال جنگ و جنایت و خونریزی در منطقه از فلسطین گرفته تا لبنان، سوریه و یمن، رژیم صهیونیستی تا به حال نه به اهدافش رسیده بلکه روز به روز به نابودی خودش نزدیک تر شده است.

خطیب جمعه جم با گرامیداشت هفته تربیت بدنی افزود: مسئولین ورزشی تلاش نمایند فضای ورزشی را توسعه دهند و به دنبال فرصت ها و رفع مشکلات و فضاهای ورزشی باشند و زمینه ورزش کردن را برای همه‌ گروه‌های سنی فراهم کنند.

امام جمعه جم با انتقاد از وضعیت آب شرب مصرفی افزود: وضعیت آب مصرفی در بعضی از شهرها و روستاها بسیار نابسامان شده، درست است که بخشی به دلیل خشکسالی است اما راه حل و راه چاره موجود است مسئولین با احساس مسئولیت بیشتر پیگیر حل این موضوع باشند.

خطیب جمعه جم با طرح سؤالی در خصوص علل توقف فاز دوم شبکه آب سیراف به جم افزود: بعد از یک دهه فاز اول انجام شد چرا فاز دوم انجام نشد؟ تا مشکل آب منطقه تا حدودی حل شود، مگر قرار نشد که جلو تانکرهای حمل انتقال آب گرفته شود چرا نشده؟ مگر این هزینه‌ها از بیت المال نیست؟ چه کسانی در این بین دخل و تصرف دارند؟ در این بین ذی نفعان چه کسانی هستند؟ آیا بهتر نیست که بجای هدر رفتن بیت المال فاز دوم آن را اجرایی کنند؟ انتظار داریم از مسئولین تا در این زمینه بهتر انجام وظیفه کنند.

وی با تبریک و تسلیت شهادت شهید نیلفروشان به تحسین فرزند ایشان پرداخت و افزود: فرزند شهید گفتند از اینکه پیکر پدرم پیدا شد خوشحال هستیم و اگر هم پیدا نمی شد راضی به رضای خدا بودیم پدرم سالها در جنگ با داعش و دفاع مقدس همیشه می گفت من در نهایت توسط رژیم صهیونیستی شهید می شوم آخرش هم همین شد و به آرزویش رسید و درود خدا به مردم قدرشناس که چه به زیبایی و نکویی ایشان را تشییع نمودند.

خطیب جمعه جم با تبریک و تسلیت شهادت شهید یحیی سنوار به رهبر معظم انقلاب، جبهه مقاومت و حماس افزود: فرمانده شجاع و دلیر و بصیر در یک درگیری به شهادت رسید که ثمره سالها مجاهدت و فداکاری و مبارزه با ظلم و ستم و در راه حق به آرزویش رسید و به بالاترین درجه نائل آمد.

حجت الاسلام هاشمی نژاد با هشدار به باند ترور و شرارت افزود: این باند ترور و شرور بداند شهید هنیه و سنوارها هستند و تفنگ آنها بر زمین نخواهد ماند کور خوانده‌اید از ریختن یک خون هزاران لاله می روید و شهادت هنر مردان خداست و ان شاء الله دنیا بزودی شاهد نابودی باند ترور و شرارت خواهد بود، این وعده حتمی الهی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha