یکشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳ |۱۶ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 20, 2024
9.jpg

حوزه / لطفی گفت: داشتن تفکر انقلابی و انقلابی‌بودن برای خواهران طلبه لازم و ضروری است و حوزه‌های علمیه وظیفه دارند، طلبه تراز انقلاب تربیت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اردبیل، مهناز لطفی ظهر امروز در میزگرد پژوهشی "شاخصه‌های حوزه انقلابی" که در مدرسه علمیه ثامن‌الحجج(ع) پارس‌آباد برگزار شد، اظهار داشت: تفکر انقلابی داشتن و انقلابی‌بودن همچون مباحث آموزشی و اخلاقی برای طلاب مهم و ضروری است و در مقابل، ما نیز بایستی در تربیت طلبه تراز انقلاب اسلامی به‌طور جدی بکوشیم.

وی با تأکید بر لزوم توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص حوزه انقلابی و انقلابیگری، افزود: انقلابیگری یک خط مشی صحیح، عاقلانه، پُرانگیزه، پُرامید و شجاعانه به سمت اهداف والا است، مقام معظم رهبری در تبیین معنای انقلابی‌گری آن را در بستر نظام امکان‌پذیر دانسته و نفی نظام در قالب انقلابی‌گری را مردود می‌دانند.

استاد مدرسه علمیه ثامن‌الحجج(ع) پارس‌آباد، با تاکید بر اینکه باید به فرامین امامین انقلاب توجه شود، ابراز کرد: حوزه‌های علمیه به برکت وجود اساتید انقلابی، بصیر و خوش فکر، توانسته‌اند طلبه‌های انقلابی، ولایی و جهادی تربیت کنند و امروز شاهد حضور این نیروهای بصیر در سنگرها و مدیریت‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، تعلیم و تربیت کشور هستیم.

لطفی با اشاره به شاخصه‌های حوزه انقلابی، بیان کرد: دشمن‌شناسی، شبهه‌شناسی، تبیین ولایت فقیه، مردم‌نهاد بودن، استکبارستیزی، حساسیت در مقابل انحراف‌های اجتماعی از جمله شاخصه‌های حوزه انقلابی است.

استاد مدرسه علمیه ثامن‌الحجج(ع) با تاکید بر مطالبات جدی رهبر معظم انقلاب از حوزویان، یادآور شد: مردم باید با پاسداری از نظام، تدوین فقه حکومتی، ورود به مسائل جهانی، صیانت از فضای انقلابی کشور، ارتقا سطح بصیرت و هوشیاری در تحلیل وقایع داخل و خارج نظام و همچنین تبیین دقیق، صریح و عالمانه از ثمره‌های انقلاب، نقش تاریخی خود را به نحو احسن انجام داده و این انقلاب را به اهداف و آرمان‌هایش نزدیک‌تر کنند.

حوزه‌های علمیه طلبه تراز انقلاب تربیت کنند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha