دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ |۱۷ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 21, 2024
یی

حوزه/ «کارگاه سئو» با هدف تولید محتوای ایرانی اسلامی و افزایش فعالیت طلاب در فضای مجازی، با ارائه رئیس اداره تعاملات و ارتباطات پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران در مجتمع آموزش علوم اسلامی کوثر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، محمد نصاری، رئیس اداره تعاملات و ارتباطات پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به تولید محتوای سئو در فضای مجازی، بیان کرد: هدف از تشکیل کارگاه سئو، تولید محتوا بر اساس سبک زندگی ایرانی اسلامی است که طلاب حوزه‌های علمیه ضمن افزایش فعالیت در فضای مجازی، باید پاسخگوی نیازهای جامعه باشند.

وی پس از بیان اهمیت مقالات کوتاه بر اساس سئو توسط طلبه‌های خواهر حوزه های علمیه، ادامه داد: مقالات سئو حدود ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ کلمه دارد که از متن و محتوای آسان فهم، همراه با ساختار علمی برخوردار است که فرآیند ویرایش در مورد آن تحقق دارد.

این کارگاه با تدریس نصاری رئیس اداره تعاملات و ارتباطات پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران و با حضور مدیران و معاونان و اساتید و طلاب حوزه های علمیه خواهران استان تهران در مجتمع آموزش علوم اسلامی کوثر برگزار شد.

نصاری با تقسیم این کارگاه به سه قسمت مقدماتی و تکمیلی و اقتضایی، از پژوهشگران خواست، با مراجعه به کانال مجازی کوثرنت در پیام‌رسان ایتا، آموزش اقتضائی این دروس را بگذرانند.

وی با تعریف لغوی و اصطلاحی کلمه سئو، فضای مجازی ، عرصه های فضای مجازی، محتوای فضای مجازی، اصطلاح سرپ و... مرجعیت فضای مجازی را به مخاطبین یادآور شد.

رئیس اداره تعاملات و ارتباطات پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران با توضیح کلمه " پرسونای مخاطب "، اظهار کرد: پرسونای مخاطب عبارت است از مجموعه‌ای از ویژگی های ذائقه‌ای و رفتاری مخاطب که از اصول سئو می‌باشد.

وی در ادامه به توضیح معنای کلید واژه و کاربرد آن در فضای مجازی پرداخت و افزود: مقاله علمی که در فضای مجازی منتشر می شود باید به زبان عامیانه باشد چرا که برای استفاده عموم مردم نگاشته می شود.

نصاری در ادامه به معرفی انواع نرم افزارهای موجود در گوگل از جمله کیبوردچی، راهنما و همچنین انواع الگوریتم های مورد استفاده در گوگل از جمله پاندا، موش کور، کبوتر و... پرداخت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha