دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ |۲۴ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 28, 2024
خوزستان

حوزه/ معاون فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران گفت: برای جهان شمول کردن فرهنگ اسلامی و تشیع خواهران طلبه می توانند نقش مهمی ایفا کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اهواز، حجت‌الاسلام والمسلمین آرش رجبی، در اجلاس معاونین فرهنگی مدارس علمیه خواهران استان خوزستان که در مدیریت این استان برگزار شد، به تبیین معنای فرهنگ پرداخت و با اشاره به آیه ۱۱ سوره رعد «إنَّ اللهَ لا یُغِیِّرُ ما بِقَومٍ حَتّی یُغَیِّروا ما بِأَنفُسِهِم» اهمیت شکل گیری اراده و اختیار در تغییر فرهنگ ها را تشریح کرد.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران افزود: خداوند متعال بر اساس کنشها، رفتارها، جهادها و تلاش های انسانها، فرهنگ ها را تغییر می دهد و آنچه که وظیفه ماست این است که با مدیریت و مهندسی فرهنگی دلهای خاموش و خفته را بیدار کنیم.

وی با اشاره به آیه ۲۵ سوره حدید عنوان کرد: کار انبیاء نشان دادن بیّنه است تا با ایجاد استعداد و بیدار کردن دل مردم تغییر و تحول ایجاد شود و باعث شکوفایی و کشف گنجینه های نهفته در عقول و قلوب گردد و وظیفه طلاب و مبلّغان علوم دینی هم همین است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی گفت: هر چقدر بشر پیشرفت کند کار و فعالیت فرهنگی سخت تر و پیچیده تر می شود. لذا دو مسئله مهندسی فرهنگ و مهندسی فرهنگی هر روز پر اهمیت تر و ضروری تر از گذشته خواهد شد.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران با بیان اینکه دین اسلام دینی جهان شمول است، افزود: فرهنگ اسلامی یک فرهنگ فرامکانی و فرازمانی است. چون اسلام دین خاتم است و پیامبر اسلام هم پیامبری جهانی و خاتم الانبیاست. بنابراین امام ماهم امامی جهانی و فرازمانی است و حال که طلاب خود را سرباز امام زمان (عج) میدانند، باید جهانی بیندیشند و خود را برای تغییر فرهنگ جهان آماده کنند.

وی در ادامه با اشاره به منابع شناختی در فرهنگ اسلام، عنوان کرد: سنت، قرآن و عقل سه منبعی هستند که بایستی با رجوع به آنها راه درست را شناخت و براساس آن شناخت، به تبیین و روشنگری در جهت دوری جامعه از انحطاط و ایجاد تحول در نظام معرفتی پرداخت.

گفتنی است، در پایان این اجلاسیه از معاونین فرهنگی مدارس علمیه خواهران تقدیر شد و به سؤالات آنها پاسخ داده شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha