دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ |۲۴ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 28, 2024
کد خبر: 1195291
۲ آبان ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۲
نشست اخلاقی

حوزه/ نشست اخلاقی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین فتاحی در مدرسه علمیه تخصصی فاطمه الزهرا(س) اردکان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، نشست اخلاقی با حضور حجت الاسلام والمسلمین احسان فتاحی استاد و پژوهشگر در جمع طلاب مدرسه علمیه تخصصی فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) اردکان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین فتاحی با بیان آیه نفر« وَمَا کانَ الْمُؤْمِنُونَ لِینفِرُوا کافَّةً ۚ فَلَوْلَا نَفَرَ مِن کلِّ فِرْقَةٍ مِّنْهُمْ طَائِفَةٌ لِّیتَفَقَّهُوا فِی الدِّینِ وَلِینذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَیهِمْ لَعَلَّهُمْ یحْذَرُونَ » تصریح کرد: از طلاب سطح3 انتظار تفقه در دین می شود که منظور خواندن درس فقه نیست بلکه معنای عام دارد.

وی در ادامه اظهار کرد: بخشی از تفقه در دین مسائل شرعی ولی به معنای عام شامل اعتقادات، اخلاق و احکام است، گاهی با افرادی که در ظاهر با ایمان هستند یا کانال‌ها و گروه‌هایی روبرو هستیم که برای تشخیص حق از باطل بایستی به قرآن عرضه کنیم.

استاد حوزه علمیه فرمود: ذهن طلبه بایستی مساله محور باشد و هر روز با مساله ای روز خود را شروع کند، یادگیری مسئله محور بودن، توانایی طلاب را در انتقال دانش به مسائل جدید و دستیابی به ادراکی منسجم تر افزایش می‌دهد.

وی تصریح کرد: کیفیت مسئله، پایه موفقیت یک طرح یادگیری است، مسئله باید چالش‌برانگیز باشد تا درگیری پیش بیاید و انگیزه برای حل آن مسئله به وجود آید و برای حل آن بایستی به قرآن عرضه شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha