دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ |۲۴ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 28, 2024
تصاویر/ حمایت جامعه سلامت مشهد مقدس از جبهه مقاومت

حوزه /حجت الاسلام الهی خراسانی گفت: در چنین شرایطی رهبرمعظم انقلاب اسلامی حکم جهاد می دهند لذا امروز برهمه واجب است که در کنار جبهه مقاومت با رژیم صهیونیستی مقابله کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام محمدالهی خراسانی دبیر شورای مرکزی جبهه روحانیت مردمی انقلاب اسلامی در مراسم بزرگداشت یحیی السنوار در جمع تشکل های جامعه سلامت مشهد که در مسجدالزهرا برگزار شد به اهمیت جهاد در راه خدا و حمایت از مظلومان با تکیه به آیات قرآن کریم پرداخت و اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن کریم در یک تعبیر بسیار روشن و صریح می فرماید شما را چه شده که حاضر نیستید در راه خدا بجنگید در حمایت از مستضعفین زنان ، مردانی و کودکانی که توان مقابله با دشمن ندارند.

وی در پاسخ به شبهاتی که امروز در جامعه پیرامون اینکه چه لزومی دارد از جبهه مقاومت حمایت و دفاع کنیم و همچین چرا باید با مشکلات اقتصادی در کشور داریم باید از آنها حمایت کنیم با اشاره به آیاتی از قرآن کریم پاسخ داد و گفت: مسئله امروز جامعه ما در یک سطح قتال و دیگری دفاع است در پاسخ به شبهات این چنین باید تبیین کرد براساس قرآن کریم اگر مسلمان هستیم باید با دشمنان اسلام بجنگیم این حرف همه فقها و علما و اساتید بزرگ ما است که همه اجماع دارند این مسئله اختلافی نیست.

وی افزود: همه بزرگان از فقها و علمای شیعه از آغاز به امروز کسی را نمی شناسید که اختلاف کرده باشد همه اجماع دارند که اگر مسلمان ها توسط دشمنان اسلام تهدید شدند و مورد حمله قرار گرفتند بر همه مسلمانان به نحو وجوب کفایی واجب است که از آنها دفاع کنند.

استاد حوزه علمیه مشهد با اشاره به وضعیت غزه و لبنان در شرایط فعلی اظهار داشت : امروز در این سرزمین ها کودکان و مردم مسلمان را به خاک و خون می کشند دشمنان اسلام از هیچ جنایتی فروگذار نکردند در این مدت به چادرهای آوارگان ، مدارس کودکان ،درمانگاه‌ها ، بیمارستان‌ها، بیماران ،پرستاران و پزشکان رحم نکردند.

وی با اشاره به اینکه در چنین شرایطی رهبرمعظم انقلاب اسلامی حکم جهاد می دهند لذا امروز برهمه واجب است که در کنار جبهه مقاومت با رژیم صهیونیستی مقابله کنند ، افزود: بر همه فرض است که امروز از مسلمانان مظلوم به هر نحوی که می‌تواند دفاع کند به هرشکلی می تواند در جهاد حضور پیدا کند و به دفاع بپردازد .

وی خطاب به جامعه سلامت مشهد، به عنوان بخشی از جامعه نخبگانی کشور ، ضمن تقدیر از اقدامات و تلاش های جامعه پزشکی در حمایت از جبهه مقاومت تصریح کرد : حضرت علی (ع) وصیت کردند که از مظلومان در برابر ظالمان دفاع کنید زندگی خود را از دست ظالمین نجات دهید ؛امروز باید بدانیم امنیت کشور ما با کشورهای منطقه گره خورده است وضعیت ناامنی ، کشتار مردم مظلوم و بیگناه غزه و لبنان در جامعه ما تاثیرگذار خواهد بود .

وی گفت: امروز باید برای جبهه مقاومت هزینه کرد و حمایت از این جبهه برای همه اقشار جامعه ضروری است .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha