دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ |۲۴ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 28, 2024
.

حوزه/ امام جمعه کمالشهر گفت: اروپایی‌ها و کشورهای حوزه خلیج فارس به خوبی می‌دانند از قدیم حتی از زمان مادها این جزایر متعلق به ایران بوده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه البرز، حجت الاسلام نورپور امام جمعه کمالشهر در خطبه‌های نماز جمعه، با اشاره به شعار وفاق ملی، اظهار داشت: دولت چهاردهم گفتمان خود را وفاق ملی اعلام کرده و اعلان نموده که مشی مدیریتی کشور مبتنی بر وفاق ملی خواهد بود، البته وفاق شعار خوبی است مشروط براینکه تمام جوانب آن رعایت گردد.

وی افزود: وفاق، اصول و ضوابط دارد، بی در و پیکر و بی‌قاعده نیست، وفاقی که مطلوب است عبارت است از وفاق حول نظام، وفاق حول ارزش‌های انقلاب، وفاق حول آرمان‌ها، وفاق حول قانون اساسی، وفاق بر منافع و مصالح مردم و کشور.

وی ادامه داد: معنای وفاق این نیست که در را باز کنی و همه وارد شوند، معاندان، منافقان، سلطنت طلبها، دگر اندیش‌ها و کسانی که اصلاً انقلاب و قانون اساسی را قبول ندارند وارد بدنه مدیریتی شده و پست‌های کلیدی را بدست بگیرند.

وی ابراز کرد: به نام وفاق ملی نباید وارد آموزش و پرورش، شبکه بهداشت و درمان و دانشگاه و مطبوعات شوند.

امام جمعه کمالشهر به روایتی از امام علی(ع) اشاره کرد و گفت: امیر مومنان(ع) این نوع وفاق، را نفاق نامیدند و فرمودند: کَثرَةُ الوِفاقِ نِفاقٌ، کَثرَةُ الخِلافِ شِقاقٌ (غرالحکم ح ۷۰۸۳)

وی تصریح کرد: متاسفانه در این چندماه به نام وفاق ملی، یک سری افراد غیر صالح پست‌های مهم را اشغال کرده‌اند، بدون اینکه از جرایم گذشته خود توبه کرده باشند و پشیمان شده باشند، متاسفانه روز به روز هم این روند ادامه دارد که به ضرر مردم و نظام است.

حجت الاسلام نورپور خاطرنشان کرد: مردم انتظار دارند که اگر وفاق مطرح می‌شود وفاق بر حل مشکلات معیشتی مردم و معضلات اقتصادی کشور باشد که واقعاً مردم به ویژه طبقات ضعیف و متوسط جامعه در فشار هستند.

امام جمعه کمالشهر به بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری در جمع دست‌اندرکاران کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس اشاره کرد و یادآور شد: مقام معظم رهبری فرمودند: رژیم کودک کش اسرائیل در برابر جبهه مقاومت شکست خورده و به هیچ یک از اهدافش دست نیافته، ارتشی که مدعی و مغرور بود ارتشی که آمریکا و بعضی از کشورهای غربی مثل آلمان، فرانسه، انگلیس و کشورهای عربی از آن حمایت همه جانبه می‌کنند، بیش از یک سال است در برابر یک گروه قلیل به نام حماس مستاصل مانده.

امام جمعه کمالشهر ضمن گرامیداشت هفته بسیج دانش آموزی، گفت :جامعه ما مدیون شهدا است، مدیون ۳۶ هزار دانش آموز شهید که در راه اسلام و ارزش‌ها به شهادت رسیدند به ویژه شهید محمد حسین فهمیده که امام راحل او را رهبر خطاب کردند و امیدواریم امروز در مدارس فرهنگ ایثار، جهاد و مقاومت نهادینه شود.

حجت الاسلام نورپور به مسئله جزایر سه گانه ایرانی(ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک) اشاره کرد و ادامه داد: از سال ۱۳۵۰ شمسی تا به امروز تقریباً سالی نیست که دولت امارات و برخی از کشورهای عربی ادعایی نسبت به این سه جزیره ایرانی نداشته باشند.

وی تصریح کرد: اخیراً هم این ادعا توسط شورای همکاری خلیج فارس و سه کشور اتحادیه اروپا تکرار شده ولی این ادعا از نظر حقوقی و تاریخی کاملاً باطل و بی‌ ارزش است.

وی اظهار کرد: البته راهبرد اروپایی‌ها به ویژه انگلیس این است که ایران نباید در منطقه قدرتمند شود و این راهبرد از زمان صفویه، وقتی که پای انگلیسی‌ها به ایران باز شد گام به گام دنبال می‌شود و به خاطر اهمیت سوق الجیشی جزایر سه گانه و قدرت آفرینی آن، هر از چند گاهی ادعاهایی واهی، نسبت به این جزایر مطرح می‌شود.

حجت الاسلام نورپور به نقش و شیطنت دولت‌های بیگانه در این مهم اشاره کرد و گفت: اروپایی‌ها و کشورهای حوزه خلیج فارس به خوبی می‌دانند از قدیم حتی از زمان مادها این جزایر متعلق به ایران بوده است، بنابراین این جزائر سه گانه ایرانی است و ان‌شاءالله تا ابد هم ایرانی خواهد ماند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha