دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ |۲۴ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 28, 2024
1

افزایش مهاجرت معکوس از فلسطین اشغالی بعد از انتفاضه الاقصی در سال ۲۰۰۰ میلادی به تدریج افزایش داشته اما در هیچ برهه ای از زمان تأسیس کشور جعلی اسرائیل، همچون زمان فعلی آمار فرار از سرزمین های اشغالی چنین روند رو به تصاعدی نداشته است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، "من و خانواده ام تصمیم گرفتیم که اسرائیل را ترک کنیم. تمام آنچه می خواهیم، امنیت است. ما می خواهیم که در خانه خود احساس امنیت داشته باشیم، حسی که پس از حمله هفتم اکتبر حماس کاملاً از بین رفته و عمیقاً مضطرب و نگران شده ایم. می خواهیم جایی باشیم که نفس بکشیم"

عبارات فوق بخشی از صحبت های یکی از ساکنان سرزمین های اشغالی است؛ اعتراف این طیف افراد به نبودِ حس امنیت در جایی که سردمدارانشان آن را ارض موعود و حق مسلم یهودی ها می دانند، نشان از عمق بحرانی دارد که بنیامین نتانیاهو در طول بیش از یک سال اخیر با آن روبرو بوده و باید تصریح کرد که این اضطراب و نگرانی برای اشغالگران پایان ناپذیر است مگر آن که اندکی عقلانیت به خرج داده و از عوارض و تبعاتِ حضور در سرزمین غصبی، خود را نجات بدهند.

البته افزایش مهاجرت معکوس از فلسطین اشغالی مربوط به این مدت اخیر نیست کما این که بعد از انتفاضه الاقصی در سال ۲۰۰۰ میلادی به تدریج این روند افزایش داشته اما در هیچ برهه ای از زمان تأسیس کشور جعلی اسرائیل، همچون زمان فعلی آمار فرار از سرزمین های اشغالی چنین روند رو به تصاعدی نداشته است.

یکی از کهنه سربازان اشغالگر نیز به تازگی در گفت‌وگو با "اسرائیل تایمز" به نکات جالبی درباره اوضاع این روزهای سرزمین های اشغالی اشاره کرده و گفته است:"هیچ شکی ندارم که با چشمانی اشکبار اسرائیل را ترک می کنیم؛ اسرائیلی که ما در طول ۷۵ سال ساخته بودیم، در کمتر از ۶ ماه تحت رهبری بنیامین نتانیاهو نابود شده است. با اتفاقات اخیر به این نتیجه رسیده ایم که هر چه سریعتر باید اسرائیل را ترک کنیم"

نکته جالب توجه دیگر این که برپایه آماری که به تازگی منتشر شده اکثریت متقاضیان مهاجرت از اسرائیل را افراد ۲۵ تا ۴۴ ساله و عمدتاً با تحصیلات دانشگاهی تشکیل می دهند و این یعنی اصلی ترین نیروی موتور توسعه رژیم اشغالگر در حال فرار از کشور جعلی است.

این مساله در حالی است که با وجود سخت‌ترین فشارها و تحریم ها و جنایات علیه مردم مظلوم غزه، محبوبیت حماس و فرماندهانش در بین اهالی این باریکه روند تصاعدی داشته و اینجا مشخص است چه کسی دارای وطن اصلی است و چه کسی به زور و به شکل غیرقانونی سرزمینی را غصب کرده و اینک چاره ای جز بازگشت به خانه اولش در کشورهای دیگر ندارد.

واقعیت امر آن است که یکی از نگرانی های جدی در بین ساکنان سرزمین های اشغالی، آینده است و در این میان به طور بسیار جدی، دغدغه تأمین امنیت را دارند و این که دیگر نمی توان به وعده های نتانیاهو و ارتش رژیم صهیونیستی در تأمین امنیت اعتماد کرد.

از یاد نبریم که حدود سه ماه پیش، "نفتالی بنت"، نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی اعتراف کرد که بسیاری از اسرائیلی ها به فکر ترک همیشگی اسرائیل هستند.

همچنین به موازات افزایش انزجار و نفرت جهانی از کودک‌کُشان صهیونیست، در داخل اسرائیل نیز با وجود همه سانسور خبری و بهره گیری از ابزار رسانه در روایت سازی، اوضاع به هیچ وجه به نفع اشغالگران نیست و همه این ها نشانه ای است بر پایان غده سرطانی منطقه غرب آسیا در آینده ای نزدیک.

سید محمدمهدی موسوی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha