دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ |۲۴ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 28, 2024
سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی گفت: پس از شهادت رهبران، حزب الله قوی تر از گذشته شده است و اسرائیل امروز به فکر خلاص شدن از شر این جنگ است که وجودش را تهدید می کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف، در خطبه های نماز جمعه که در حسینیه اعظم فاطمیه نجف اشرف ایراد کرد، با اشاره به فاجعه بیمارستان کمال که ۱۵۰ بیمار و کارمند آن در مقابل چشمان جهانیان در محاصره قرار گرفتند و اکسیژن آنها قطع شد و همچنین بمباران مطبوعات در لبنان و شهادت سه خبرنگار، گفت: ما این بی توجهی و بی پروایی اسرائیل علیه بشریت و انسانیت را محکوم می کنیم و همچنین سکوت اعراب و جهان را محکوم می کنیم.

وی در مورد شهادت سید صفی الدین گفت: پس از شهادت حجت الاسلام و المسلمین سید هاشم صفی الدین، رئیس شورای اجرایی حزب الله، رئیس ستاد ارتش اسرائیل در اظهاراتی مدعی شد که حذف رهبران حزب الله ما را قادر می سازد تا به جنگ در لبنان پایان دهیم.

امام جمعه نجف اشرف در این راستا افزود: امروز پس از شهادت رهبران، قهرمانان بزرگی وجود دارد و حزب الله قوی تر از گذشته شده است، و اسرائیل امروز به فکر خلاص شدن از شر این جنگ است که وجودش را تهدید می کند؛ چراکه شهادت در نزد ما، رهبران را متولد و تربیت می کند.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی بیان داشت: جهان امروز در فضایی داغ با طبل جنگ به سر می برد، زیرا اسرائیل تهدید به حمله به ایران می کند و بغداد را نیز تهدید به حمله می کند. ما به آنها می گوییم که ما مردان جنگی هستیم و از مرگ نمی ترسیم و اکنون برای دفاع از سرزمین، دین و ارزش های خود مشتاق تر، محکم تر، مصمم تر و آماده تر هستیم.

خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه دینی، به موضوع ابتلا و آزمایش از جانب خداوند متعال در رشد انسان پرداخت و سخنان خود را با کلام خداوند متعال آغاز کرد که می فرماید: «تَبَارَکَ الَّذِی بِیَدِهِ الْمُلْکُ وَهُوَ عَلَیٰ کُلِّ شَیْءٍ قَدِیرٌ * الَّذِی خَلَقَ الْمَوْتَ وَالْحَیَاةَ لِیَبْلُوَکُمْ أَیُّکُمْ أَحْسَنُ عَمَلًا ۚ وَهُوَ الْعَزِیزُ الْغَفُورُ».

وی در همین راستا گفت: ابتلا و آزمایش از سوی خداوند متعال ابزاری در رشد انسانی است، انسان مؤمن با آزمایش مواجه می شود و این آزمایش ها مسیر تکامل انسان است.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی با طرح این سؤال که در ابتلاءات چه کار باید کرد، پاسخ داد: باید بسیار (إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ) را بگوییم، رضایت و تسلیم در برابر قضای خداوند متعال بالاترین مرتبه ایمان است، دعا و گفتن "خدایا بلای ما را در دین ما قرار نده"و اگر دیدی مصیبت دیده است، بگو: سپاس خدای را که مرا از آنچه تو را به آن گرفتار کرد نجات داد، و اگر می خواست چنین می کرد.

وی در پایان به حدیثی از امام صادق (علیه السلام) اشاره کرد که می فرماید: « ان العبد اذا کثرت ذنوبه ولم یکن لدیه ما یکفرها ابتلاه الله سبحانه وتعالی بالحزن فی الدنیا لیکفرها». چون گناه بنده (مؤمنی) فراوان شود و عمل صالحی نداشته باشد که جبران آن گناهان کند، خـداوند او را به غـم و انـدوه گرفتار می سازد تا گناهانش را پاک کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha