دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ |۲۴ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سیدنصیر حسینی امام جمعه یاسوج

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حسینی با تاکید بر اینکه امروزه ابزار جنگی تبدیل به یک موشک شده است، بیان کرد: در غزه هزاران کودک و زن بی گناه با بمب‌های اتمی جان خود را از دست می‌دهند چرا که علم و دانش در کنار اخلاق رشد نکرده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در مراسم استقبال از دانشجویان جدیدالورود دانشگاه یاسوج که امروز برگزار شد گفت: آنچه از فرزندانمان انتظار داریم تحصیل است و آنچه شایسته یک انسان مومن و ایرانی است که درس بخوانیم و از فرصت ها و فضایی که در اختیار است به درستی استفاده شود.

ملت‌ها باید به تکنولوژی روز دنیا مجهز شوند

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینکه علم موجب قدرت و دست‌یابی به تکنولوژی روز دنیا می‌شود افزود: اگر مردم در غزه و لبنان و فلسطین تکنولوژی پیشرفته داشتند مظلوم نبودند لذا ملت‌ها باید به تکنولوژی روز دنیا مجهز شوند.

وی بیان کرد: تنها کشوری که از مظلومان عالم دفاع می‌کند جمهوری اسلامی ایران است بنابراین ما یک کشور عادی نیستیم دانشجویان ما هم نباید عادی درس بخوانند.

اخلاق در کنار علم و دانش رشد نکرده است

حجت الاسلام والمسلمین حسینی ییان کرد: امروزه ابزار جنگی تبدیل به یک موشک شده است، در غزه هزاران کودک و زن بیگناه با بمب‌های اتمی جان خود را از دست می‌دهند، چرا که اخلاق در کنار علم و دانش رشد نکرده است.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه در کنار علم باید اخلاق باشد و بهترین روش یادگیری آن است که انبیاء الهی به ما آموختند، خطاب به دانشجویان گفت: محیط دانشگاهی و بیرونی به لحاظ پوششی متفاوت است حجاب فرمان خدا است دانشگاه یک محیط وزین است و باید حجاب رعایت شود.

با هر پوششی وارد محیط دانشگاه نشوید

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه وبویراحمد بیان کرد: اگرچه در کف خیابان هم باید حجاب را رعایت کنیم، اما فضای دانشگاه متفاوت با بیرون است باید وزن و محیط دانشگاهی حفظ شود و با هر پوششی وارد محیط دانشگاه نشوید.

راه ارتقای دانشگاه تحصیل، تذهیب و بصیرت است

وی از دانشجویان خواست برای حل مشکلات فرهنگی و اجتماعی جامعه به کمک دانشگاه بیایند و و رفتاری داشته باشند که در رفع مشکلات جامعه موثر باشد.

امام جمعه یاسوج بیان کرد: طلاق، اعتیاد، بزهکاری، سرقت و درگیری و بد پوششی‌ها همه نتیجه ماهواره است که دشمن در این فضا می‌خواهد همه باورهای ما را تحت تاثیر قرار داده است که دانشجوی ما از این فضای مخرب دوری کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی عنوان کرد: دانشجوی آگاه و بیدار ما باید در قبال مسائل جهانی و آنچه امروز رخ می‌دهد احساس مسئولین داشته باشند و وقایع روز را پیگیری کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دانشگاه یاسوج رتبه و جایگاه خوبی دارد که باید ارتقاء یابد که راه آن تحصیل، تهذیب و بصیرت است.

تلفیق آموزش و پژوهش توسعه دهنده است

همچنین یدالله رحمانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دانشجویان به علم‌ روز و دانش و تکنولوژی مجهز شوند، گفت: یکی از آثار تکنولوژی و علم روز در حوزه دفاعی کشور است، پدافند هوایی تکنولوژی دیگری بود که همگان شاهد بودند حملات چند شب پیش دشمن را کم‌اثر و بی‌اثر کرد.

یدالله رحمانی با بیان اینکه دانشگاه شرایط برای تحصیل بدون دغدغه دانشجویان فراهم کند، گفت: اصلی‌ترین رسالت دانشگاه این است که آموزش را به بهترین نحو ممکن ارائه دهد که تلفیق آموزش و پژوهش توسعه دهنده است.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد عنوان کرد: دولتی‌ها نقش بسزایی در تحصیل دانشجویان دارند ما باید امنیت را برای تحصیل دانشجویان به عنوان آینده سازان ایران فراهم کنیم.

رحمانی عنوان کرد: در کنار امنیت بستر برای حضور فارغ التحصیلان دانشگاهی درحوزه تولید و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و ایجاد اشتغال در حوزه صنعت، کشاورزی و گردشگری فراهم شود.

راه ارتقای دانشگاه تحصیل، تذهیب و بصیرت است

وی عنوان کرد: ۲ هزار و ۲۰۰ گیاه در استان وجود دارد که ۴۷۵ گیاه دارویی بوده و از این تعداد ۴۰ تا ۵۰ نوع گیاه منحصر به فرد است که حمایت از کشت و فرآوری گیاهان دارویی از برنامه‌ها در راستای ایجاد اشتغال است.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد بیان کرد: در بخش کشاورزی زنجیره‌های مختلفی از جمله زنجیره تولید آبزیان وجود دارد و فرصت ایجاد اشتغال است که بستر آن هم فراهم شده است.

رحمانی به اشتغال در بخش صنعت اشاره و عنوان کرد: در صنایع مبتنی بر انرژی پتانسیل خوبی داریم ۲۵ درصد نفت کشور در استان تولید می‌شود که در کنار آن برخی فعالیت‌های فرآوری انجام شده و بخشی در دست انجام است.

وی بیان کرد: گردشگری و آب دیگر ظرفیت‌ها در حوزه اشتغال است و ما دولتی‌ها باید بستر را فراهم کنیم تا دانشجویان و خانواده های آنها بعد از فارغ التحصیلی دغدغه اشتغال و بیکاری فرزندانشان را نداشته باشند.

یادآوری می‌شود: در ابتدای این مراسم بهادر کرمی رئیس دانشگاه یاسوج ضمن ارائه گزارشی از وضعیت دانشگاه و عرض خیرمقدم به دانشجویان و مهمانان بر داشتن دانشگاهی کارآمد تاکید کرد و گفت: اینکه امروز فرزندان ایران اسلامی قلب تل‌آویو را هدف قرار می‌دهند و در صنعت هوایی به پیشرفت‌هایی رسیدیم نتیجه کار دانشگاهی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha