دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ |۲۴ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 28, 2024
آیت الله نورمفیدی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان گلستان غضب و کبر را از موانع رسیدن به مقام حکمت دانست و ادامه داد: در روایت است که امام صادق(علیه‌السلام) فرمودند: «خشم و عصبانیت قلب انسان را نابود می کند و کسی که نتواند مالک خشم خود باشد نمی تواند مالک عقل خود گردد».

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، آیت‌الله سید کاظم نورمفیدی در دومین جلسه از سلسله جلسات اخلاق هفتگی خود که از سوی مدرسه علمیه تخصصی الزهراء(سلام‌الله‌علیها) گرگان در جمع طلاب این مدرسه برگزار شد؛ با استناد به آیه دوازده سوره مبارکه لقمان گفت: مراد از حکمت در آیه «وَ لَقَدْ آتَیْنا لُقْمانَ الْحِکْمَةَ» کششی است که انسان را به سمت جاذبه رحمانی متوجه می‌کند، بدین معنا که انسان به مقام و جایگاهی می‌رسد که مطالب و حقایق را آنطور که هست درک کند.

وی «غلبه بر هواهای نفسانی و اخلاص» را از راه‌های رسیدن به مقام حکمت برشمرد و افزود: در روایتی از امیرمؤمنان علی(علیه‌السلام) وارد است که فرمودند: «بر هواهای نفسانی خود غالب شوید تا به مقام حکمت برسید».

نماینده ولی فقیه در استان گلستان در بحث از اخلاص به فرازهایی از مناجات شعبانیه اشاره کرد و گفت: اخلاص می‌تواند انسان را به مقام حکمت رسانده و انسان را حقیقت‌بین کند: «إِلهی هَب لی کمالَ الإِنقِطاعِ إِلیک وأَنِر أَبصارَ قلوبِنا بِضیاءِ نَظرِها إِلیک».

آیت‌الله ‌نورمفیدی غضب و کبر را از موانع رسیدن به مقام حکمت دانست و ادامه داد: در روایت است که امام صادق(علیه‌السلام) فرمودند: «خشم و عصبانیت قلب انسان را نابود می کند و کسی که نتواند مالک خشم خود باشد نمی تواند مالک عقل خود گردد».

خشم و عصبانیت قلب انسان را نابود می کند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha