دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ |۲۴ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 28, 2024
اتباع غیرمجاز

حوزه/ فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: بیش از ۳۸ هزار نفر تبعه خارجی غیرمجاز در استان کرمان دستگیر شده و به مرز برگشت داده شده اند.

سردار ناصر فرشید طی سخنانی در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، امام جمعه کرمان ضمن تشریح عملکرد فرماندهی انتظامی استان کرمان در ماه های اخیر، ابراز داشت: وقوع سرقت در استان کرمان کاهش ۱۲ درصدی داشته است و حدود ۴۵ درصد از این سرقت‌ها کشف می‌شود، بیش از ۷۰ درصد از مجموع سرقت‌ها در استان سرقت خرد است.

وی با اشاره به اینکه سرقت به عنف در استان بسیار کم است و راجع به سایر سرقت‌ها نیز باید ریشه‌یابی شود، گفت: بیشتر سرقت‌های مسلحانه در استان کرمان در جنوب و شرق استان است که یکی از دلایل آن فرهنگ منطقه و داشتن اسلحه است.

فرمانده انتظامی استان کرمان با بیان اینکه بیش از ۲۰ تن انواع مواد مخدر در استان کرمان کشف شده است، ادامه داد: در سال جاری در کشف ماده مخدر تریاک کاهش کشفیات داشتیم، اما در انواع دیگر مواد مخدر مانند شیشه، کراک و کوکائین افزایش کشفیات داشتیم که قابل تأمل است.

وی با بیان اینکه امسال بیش از ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در استان کرمان کشف شده که افزایش ۳۰ درصدی داشته‌ایم، افزود: در فهرج، رابر و ارزوئیه بعد از کشف سوخت قاچاق، مشکل نگهداری این کشفیات را داریم که یک مشکل بزرگ برای پلیس است.

فرمانده انتظامی استان کرمان در ادامه با اشاره به این که بیش از ۳۸ هزار نفر تبعه خارجی غیرمجاز در استان کرمان دستگیر و به مرز برگشت داده شده اند، خاطرنشان کرد: در عدم بکارگیری اتباع خارجی غیرمجاز در استان نیاز به همکاری اصناف است.

وی با بیان اینکه در چند ماه گذشته بیش از ۱۰ هزار نزاع دو یا سه نفره در سطح استان کرمان داشتیم که نشان از پایین آمدن آستانه تحمل مردم است، گفت: حدود ۴۰۰ نزاع دسته جمعی در استان کرمان داشتیم که آمار زیادی است.

فرشید با بیان اینکه روزانه هشت هزار جریمه تخلف رانندگی در سطح استان کرمان نوشته شده است، افزود: البته بیشتر این تخلفات در شهر کرمان و عمده آن، تخلف پارک دوبله است.

وی همچنین با اشاره به اینکه در چند ماهه گذشته چندین باند سرقت و جاعل در استان کرمان کشف شده و چندین باند کلاهبرداری در استان متلاشی شده است، اظهار داشت: چندین باند سرقت‌های فرااستانی نیز در کرمان شناسایی و افراد آن دستگیر شده است؛ عامل بیشتر این سرقت‌ها نتیجه اعتماد اشتباه مردم است و اینکه نباید اموال گران قیمت را در داخل منزل نگهداری کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha