چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024

حجت‌الاسلام والمسلمین مولایی، با گرامی داشت هفته بسیج گفت: امیدواریم افق روشنتری از توسعه فرهنگ بسیج در مدارس علمیه را شاهد باشیم و فرهنگ بسیجی در همه ابعاد آن در مدارس علمیه گسترش یابد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، مدیر امور مدارس علمیه قم، در نشست مشترک طلاب مدارس علمیه امام خمینی(ره) و ولی عصر(عج) قم با اشاره به نقش تعلیم معارف دینی در تعالی معنوی و تزکیه طالبین علم، گفت: طلبه باید تلاش برای کسب معارف دینی را در ذات خود نهادینه کند و از امکانات موجود برای رشد و تعالی علمی و معنوی بهره برداری نماید.

وی با بیان اینکه با شرایط موجود و امکانات فراهم شده، عدم پیشرفت تحصیلی برای طلاب پذیرفتنی نیست، گفت: پیشینیان ما با زحمات بسیار از میراث شیعی محافظت کردند و علوم و معارف را به دست ما رساندند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مولایی افزود: مرحوم ‌آیت‌الله‌العظمی مرعشی نجفی به عنوان یکی از نمادهای تلاش حوزه با تلاش پیوسته، اثر ماندگار و کتابخانه ارزشمندی را از خود به یادگار گذاشت که چشم و چراغ شیعه است و بسیاری از منابع خطی و نایاب را در بر دارد که وقتی دانشمندان شرقی و غربی از آن بازدید می کنند از عظمت آن بهت زده می شوند.

مدیر مسئول هفته نامه افق حوزه، با تأکید بر لزوم آسیب شناسی تحصیلی در حوزه‌های علمیه، گفت: طلاب باید در عرصه های علمی، پژوهشی و فرهنگی حضوری فعال و چشمگیر داشته باشند.

وی یادآور شد: دعا کردن برای کسب توفیق در مسیر تحصیل معارف دینی کافی نیست بلکه با برنامه ریزی مدون باید برای رسیدن به اهداف متعالی خود تلاش کنند.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha