چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ |۲۸ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 2, 2024

مراسم سالروز شهادت امام حسن مجتبی‌(ع) امروز با حضور حضرت آیت الله مکارم‌شیرازی، علما، طلاب و سایر اقشار مختلف مردم در مدرسه امیرالمومنین‌(ع) برگزار شد.

به‌گزارش مرکز خبر حوزه در این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین فاضلی طی سخنانی با اشاره به ویژگی‌ و فضایل امام حسن مجتبی‌(ع) و امام موسی‌کاظم (ع) گفت: بنابر روایتی هفتم ماه صفر سالروز شهادت امام حسن مجتبی‌(ع) می‌باشد همچنین بر اساس روایتی دیگر، امام حسن‌(ع) در اوایل ماه صفر به وسیله زهر مسموم و در 28 این ماه به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به دوران امامت امام حسن‌مجتبی‌(ع) و دشمنی‌های معاویه  با آن حضرت، افزود: این امام همام(ع) به دست کسانی گرفتار شده بود که از سرسخت‌ترین دشمنان اهل بیت‌(ع) بودند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فاضلی ادامه داد: این افراد کسانی مانند مغیره‌بن شعبه، عمرو عاص، زیاد و... بودند که هر جا آن حضرت را می‌دیدند، نسبت به ایشان جسارت می‌کردند.

این استاد حوزه با بیان این که نطفه ناسالم نمی‌تواند علی‌(ع) و اولاد او را دوست بدارد، خاطرنشان کرد: دشمنان امام حسن‌مجتبی‌(ع) آشکارا اراذل و اوباش را مأمور می‌کردند تا به آن حضرت، توهین کرده و پدرش امیرالمومنین‌(ع) را سب کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha