پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ |۲۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 4, 2024

انقلاب هر چه دارد به برکت، فقهایی است که به معنای واقعی فقیه بودند// چرا برخی نمی بینند که الازهر مصر می‌نویسد تفکر ولایت فقیه از جهان تشیع عبور کرده است// هدفمندی یارانه‌ به اصلاح سیستم اقتصادی مملکت منجر می‌شود و می تواند موتور محرکه اقتصاد کشور لقب بگیرد.

مبلغان باید از تقارن دهه آخر ماه صفر و دهه فجر استفاده کرده و تأثیرات انقلاب اسلامی در ایران و جهان و ارکان مهم آن از جمله ولایت فقیه و علاوه بر آن طرح هدفمندی یارانه ها، که می تواند موتور اقتصادی ایران باشد، را برای مردم تبیین کند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد، امروز در همایش علمی-کاربردی تبلیغ ویژه مبلغان دهه آخر ماه صفر سال89، که در محل سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی در قم برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب هر  چه دارد به برکت، فقهایی  است که به معنای واقعی کلمه فقیه بودند؛ چرا که امام راحل نیز خود را شاگردی از شاگردان مکتب فقه و فقهات می دیدند و لذا برای این جایگاه منزلت و اعتبار ویژه ای قائل بودند.

وی افزود: رسالت حوزه علمیه قم، تربیت چنین کسانی است، همچنین طلاب نیز باید از تمام توان و ظرفیت وجودی خود برای رسیدن به جایگاه های رفیع علمی استفاده کنند.

* جایگاه علمی و فقهی رهبری

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، با اشاره به جایگاه علمی و فقهی مقام معظم رهبری، گفت: جایگاهی که امروز رهبر فرزانه انقلاب در دنیای اسلام و در جمع نخبگان و اندیشمندان آن دارد، و یا تکریم و احترامی که از سوی علما در سفر اخیر ایشان به قم صورت گرفت، همگی حاکی از آن است که ایشان، دارای یک منزلت و جایگاه ممتازی هستند.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب، ناخدای کشتی انقلاب است و این کشتی را در اقیانوس پرتلاطم و طوفان ها و موج ها، با عزت هدایت می کنند، از این رو وظیفه مبلغان است که شخصیت ایشان را بیش از پیش برای مردم تبیین کنند.

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد در ادامه سخنان خود با بیان این که لازمه رسیدن به مقام فقاهت، عالم به زمان شدن است، گفت: کسی که می خواهد نقش یک فقیه را ایفا و حکم انداز دهنده برای جامعه را داشته باشد، باید عالم به زمان خود باشد؛ چرا که بدون علم به شرایط زمان و اتفاقاتی که در آن رخ می دهد، نمی توان چنین نقش مهمی را برای جامعه ایفاء کرد.

وی ادامه داد: چرا برخی که خود را به عنوان عالم مطرح کرده اند، نمی بینند که الازهر مصر می نویسد تفکر ولایت فقیه از جهان تشیع عبور کرده؟، یا این که چرا نمی بینند که علوم اهل بیت(ع) توسط جمهوری اسلامی به سراسر دنیا منتشر می شود؟، یا این که نمی بینند اهل سنت کردستان، رهبر معظم انقلاب را که تربیت یافته مکتب تشیع است دوست دارند؟، اما به یک خبر جزئی که معلوم نیست راست است یا دروغ استناد کرده و کل نظام را به باد انتقاد می گیرند؛ باید دانست که این به دلیل عدم علم به شرایط زمان است.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: برای رسیدن به مقام انذار باید مسائل را شناسایی و مسائل فرعی و اصلی را از یکدیگر تفکیک کرد.

* مبلغان دستاوردهای انقلاب را تبیین کنند

وی افزود: مبلغان باید از فرصت تقارن دهه آخر ماه صفر و دهه فجر انقلاب اسلامی استفاده کرده و نقش انقلاب در جامعه جهانی و تأثیر آن بر تحولات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را تشریح کنند، علاوه بر آن نقش ولایت فقیه که یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است را تبیین نمایند.

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که مبلغان باید نقش ولایت فقیه را بیش از پیش تبیین کنند، گفت: انقلاب اسلامی ایران قدرت خود را در دو بعد اسلامیت و جمهوریت دارد و دشمنان اسلام، چون می دانند که پاسدار جمهوریت ما ولایت فقیه است، از سالها پیش، به صورت سازماندهی شده آن را هدف گرفته اند.

وی اضافه کرد: آن ها به دنبال مدیریت نافرمانی مدنی در جامعه ایران هستند؛ البته این پروژه ای است که دشمنان با ایجاد جنگ رسانه ای همواره آن را پیگیری می‌کنند.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر در مقابل هجمه ای از تهدیدات دشمنان قرار داریم که می توان از آن با عنوان دکترین تهدید یاد کرد.

* تحریم‌ها راه به جایی نمی‌برد

وی افزود: این تهدیدات در تحریم ها خود را نشان می دهد که به لطف خدا این تحریم ها و تهدیدها نه تنها راه به جایی نبرده است، بلکه باعث بلوغ اقتصادی مملکت نیز شده است.

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح هدفمندی یارانه ها، گفت: یکی از مسائل ضروری که باید مورد توجه مبلغان قرار گیرد، بحث هدفمندی یارانه هاست، چرا که این کار، بسیار کلیدی است و می تواند ما را در عرصه اقتصادی همانند عرصه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، امنیتی و ... به عنوان یک قدرت مطرح کند.

* چرا نباید به عنوان قدرت اقتصادی مطرح باشیم؟

وی افزود: امروزه اگر چه در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی سیاسی و امنیتی به عنوان یک قدرت مطرح در جهان شناخته می شویم و شاهد آن هم اعتراف یکی از مقامات بلندپایه آمریکا در این باره است، اما متأسفانه به در عرصه اقتصادی مطرح نیستیم که باید با اجرای طرح هدفمندی یارانه ها، این مشکل نیز برطرف شود.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: هدفمندی یارانه ها موضوعی است که باید همواره مورد توجه مبلغان قرار گیرد و برای مردم تبیین کنند که این طرح به اصلاح سیستم اقتصادی مملکت منجر خواهد شد و می تواند موتور محرکه اقتصادی ما لقب گیرد.

وی خاطرنشان ساخت: با منابعی که در زمان اجرای طرح هدفمندی یارانه ها در اختیار مردم قرار گرفته است، می توان گفت که تمام خانواده های ایرانی از حداقل ها بهره مند شده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha