پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳ |۲۹ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 3, 2024
کد خبر: 252488
۱۴ تیر ۱۳۹۰ - ۰۷:۰۷

باید با رعایت، صداقت امانت‌داری،‌الگوگیری از اخلاق اسلامی و... این قداست حفظ شود تا شاهد پیامدهای منفی آن نباشیم.

حجت‌الاسلام هادی ربانی در گفت و گو با مرکزخبر حوزه، با اشاره به فرا رسیدن روز قلم، اظهار داشت: مکتب اسلام که به تمام زوایای بشری پرداخته و برای هر بخشی از زندگی دستورالعمل خاصی دارد.

وی قداست قلم را مورد تاکید اسلام دانسته و افزود: نگاه اسلام به این مقوله به گونه‌ای است که علاوه بر روایات و تاکیدات پیامبر اکرم‌(ص) و ائمه اطهار‌(ع) در قرآن نیز سوره‌ای به این مهم پرداخته است.

مدیر انجمن قلم حوزه، با اشاره به قدرت نفوذ قلم،‌ ابراز داشت: هر چند در طول تاریخ مشاهده شده که قلم از قدرت فراوانی برخوردار است، اما دین مبین اسلام بر استفاده درست و اخلاقی از این ابراز تعالی بشر تاکید کرده است.

حجت‌الاسلام ربانی با تاکید بر استفاده صحیح و درست از قلم تصریح کرده، اگر از قلم در راه رضای خدا استفاده نشود عذاب سخت و هولناکی در جهان آخرت شامل آن خواهد شد.

*قداست قلم حفظ شود

وی قلم را دارای قداست خاصی دانسته و گفت: باید با رعایت، صداقت امانت‌داری،‌الگوگیری از اخلاق اسلامی و... این قداست حفظ شود تا شاهد پیامدهای منفی آن نباشیم.

مدیر انجمن قلم حوزه تصریح کرد: قلم بدست گرفتن کار دشواری است و اهل قلم باید قبل از قلم زدن ابتدا به خودسازی بپردازند.

حجت‌الاسلام ربانی در پایان اعضای انجمن قلم حوزه را  400نفر ذکر کرده و خاطرنشان ساخت: اعضای این انجمن در قالب 14 گروه مختلف کارهای گسترده و ارزشمندی را انجام می‌دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha