چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024

امام جمعه مشهد گفت: پیام مهم نهضت عاشورای حسینی ، روشنگری و آگاهی بخشی به مردم و امت اسلامی می باشد.

به گزارش سرويس استان هاي مركز خبر حوزه، آیت الله سید احمد علم الهدی طی سخناني در مراسم روز اربعين در حرم مطهر رضوي، با بيان اين كه عاشورا جرياني است كه در طول تاريخ و در تمامي جوامع بشري ادامه دارد، به جمله معروف «كل ارض كربلا و كل يوم عاشورا» اشاره كرد و ابرازداشت: عاشورا براي نجات بشر از جهالت و ذلالت است و همواره جبهه حسيني در مقابل فريب خوردگان دنيا، جريان داشته است.

وی همچنین بابيان اين كه جريان عاشورا منجر به روشن‌گري و آگاهي بخشي به مردم و امت اسلامي شد، گفت: اين امر در زمان اسارت خاندان امام حسين (ع) ادامه پيدا كرد و دل‌ها را از آن خود ساخت.

عضو مجلس خبرگان رهبري در ادامه با اشاره به جريان ارتجاع و اعتداء در تاريخ اسلام و بعد از وفات پيامبر اكرم(ص) در جامعه اسلامي، خاطرنشان كرد: از آن زمان ، اين دو جريان بر سرنوشت مسلمانان و امت اسلامي تسلط پيدا كرد.

وي همچنین با بيان اين كه هدف در جريان ارتجاع از بين بردن اسلام و بازگشت به سنت‌هاي جاهليت بوده است،  اظهار داشت: در جريان اعتداء نيز تكذيب مكتب اسلام، وحي و قرآن مدنظر بود كه در آن پيامبر اكرم (صلي الله عليه و آله و سلم) و قرآن و وحي را ابزاري براي رسيدن به قدرت مي‌دانستند.

گفتني است، در اين مراسم ضمن عزداري و مداحي، زيارات اربعين و وارث قرائت شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha