دوشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۳ |۲۰ صفر ۱۴۴۶ | Aug 26, 2024

عضو هیئت علمی جامعة‌المصطفی با تاکید بر اهتمام طلاب به مطالعه ابعاد شخصیتی علمای بزرگ تسلط حضرت آیت الله فاضل لنکرانی (ره) بر مباحث فقهی و اصولی را بسیار بالا و مثال زدنی عنوان کرد.

حجت الا سلام والمسلمین محسن غرویان در گفتگو با خبرنگار حوزه‌نیوز با اشاره به فرا رسیدن پنجمین سالگرد ارتحال حضرت آیت الله فاضل لنکرانی(ره) به تبیین ابعاد شخصیتی این مرجع فقید پرداخت.

وی گفت:این عالم ربانی  از شاگردان برجسته امام خمینی(ره) است که با فراگیری فقه ،اصول و فلسفه از محضر ایشان، به تبحر بی نظیری در این عرصه دست یافتند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این مطلب  که این مرجع وارسته در مسایل سیاسی و بینش اجتماعی متاثراز مکتب  امام خمینی(ره) بودند، افزود: ایشان از پیشگامان و یاران صدیق معمار کبیر انقلاب بودند و در این مسیر متحمل شکنجه های فراوان در دوران رژیم ستم‌شاهی شدند.

وی، شاگرد پروری را از دیگر ابعاد بارز شخصیتی این عالم ربانی ذکر کردو ابراز داشت:ایشان عنایت خاصی به دروس حوزوی داشت  ودر این زمینه از نظم مثال زدنی برخوردار بودند، لذا شاگردان بسیار زیادی را به جامعه دینی کشور تحویل دادند.

این محقق و پژوهشگر حوزوی با اشاره به این که  این مرجع وارسته مباحث علمی را بسیارخوب  تجزیه و تحلیل و بیان  کرده و  جوانب آن را بررسی می‌کردند، تاکید کرد: تسلط ایشان به  مباحث فقهی و اصولی به قدری بالا بود که گویا این مسایل همانند مومی در دستانشان است.

*دغدغه انقلاب و مردم را داشتند

وی یادآورشد: این مرجع فقید علی رغم  اهتمام ویژه به حوزه و دروس آن، نسبت به مسایل جامعه بی تفاوت نبودند  وهمانند حضرت امام  خمینی(ره)دغدغه انقلاب و مردم را داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین غروی در پایان سخنان خود با تاکید بر اهتمام طلاب به مطالعه ابعاد شخصیتی علمای بزرگ شیعه، حضرت آیت الله فاضل لنکرانی(ره) را الگویی مناسب برای طلاب  معرفی کرد و گفت:این مرجع انقلابی نسبت به مسایل دینی و اخلاقی اهتمام توام داشتند و امروز هم طلاب باید  همراه باتحصیل به تهذیب  هم توجه داشته باشند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha