دوشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۳ |۲۰ صفر ۱۴۴۶ | Aug 26, 2024

هیئت اعزامی اساتید حوزه علیمه قم از مهمترین مرکز تجمع دینی مسلمانان در پایتخت فرانسه یعنی مسجد بزرگ پاریس بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در این مسجد علاوه بر برگزاری نماز های جماعت  و به ویژه نماز جمعه گسترده مسلمانان پاریس، امور مربوط به آموزش مباحث دینی و مطالعات دینی و مطالعات اسلامی نیز تحت چارچوب موسسه ای با عنوان"دانشکده الغزالی" نیز با استفاده از اساتید و مدرسین متخصص در مباحث اسلامی صورت می گیرد.

گروه اعزامی از حوزه علمیه قم در بازدید خود از مسجد بزرگ پاریس، دیدار مفصلی با دکتر صدیقی معاون این مسجد و رئیس دانشکده الغزالی نیز بعمل آورد که طی آن، دکتر صدیقی به تشریح دروس ارائه شده در این دانشگده وسطوح آموزشی دانشجویان آن و وضعیت اساتید این موسسه پرداخت.

در این دیدار، دکتر صدیقی با اظهار تاسف از عدم وجود زمینه های همکاری با مسجد بزرگ پاریس از سوی جمهوری اسلامی ایران، ابراز امیدواری کرد طی سفری به ایران و حوزه علمیه قم بتواند زمینه های هر چه بیشتر همکاری های فی مابین را به ویژه در زمبنه همکاریهای علمی، پژوهشی و آموزشی مهیا کند.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی معاون بین الملل حوزه های علمیه نیز ضمن تشکر از استقبال گرم مسئولین مسجد پاریس، ضمن بررسی راهکار های افزایش همکاری دو طرف، شرح مفصلی از برنامه ها حوزه علمیه قم و بخش بین الملل آن ارائه نمود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha