دوشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۳ |۲۰ صفر ۱۴۴۶ | Aug 26, 2024

به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان تعدادی از روسای انجمن های اسلامی پاریس با حجت الاسلام والمسلمین رمضانی نماینده مقام معظم رهبری در اروپا دیدار کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین رمضانی در این دیدار ضمن تبریک حلول ماه رحمت الهی، به اهمیت روزه در این ماه پرداخت و به برخی از آثار و برکات روحی  و مادی آن اشاره نمود.

وی از نقش  روزه در گشایش باب معرفت  و حکمت و عقل سخن گفت و با ذکر احادیثی به آثار بهداشتی روانی روزه به عنوان یکی از برکات این ماه اشاره نمود و با بیان حدیثی قدسی در این خصوص  از حیث کسب پاداش دنبوی و اخروی، سخنان خود را ادامه داد.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ گفت: خداوند متعال می فرماید روزه مال من است و به روزه دار پاداش می دهم و یا روزه مال من است و  خودم پاداش روزه دار هستم.

 وی دومین بخش از سخنان خود را با اشاره به تحولات  دینی و اسلامی  و بیداری ملل مسلمان آغاز کرد و ضمن اشاره به نقش رسانه ها در وارونه نشان دادن اسلام  به عنوان دین خشونت، بر نقش و اهمیت  مساجد و مسلمانان تاکید نمود واظهار داشت: امروزه هر مسلمانی با میانه روی در اصول و مشی اسلامی خود و با تکیه بر دو منبع قرآن وحدیث  می تواند چهره ی صحیحی از اسلام،  بدون پرهیز از افراط و تفریط، از خود نشان دهد و امروزه می توان گفت مهمترین وظیفه هر مسلمان به خصوص در کشور های غربی، معرفی درست اسلام است، لذا  پرهیز از افراط گری و اهانت دو مقوله مهم در این بین می باشد.

 وی در ادامه ضمن اشاره به حرکت های  افراطی  برخی مسلمانان بر نقش کلیدی گفتگوی مشترک بین  ادیان  تاکیدی نمود وبیان داشت:  گفتگوی بین ادیان همواره جزئی از سیره پیامبر (ص)  بوده است.

 حجت الاسلام والمسلمین رمضانی با اشاره به برخی از قرآن کریم، تدبر همراه با رویکرد علمی بدون تعصب را رمز ماندگاری این گفتگوها دانست.

در پایان این مراسم نیز چند تن از مسئولین مراکز اسلامی به ارائه نقطه نظرات خود پرداخته و با تاکید بر گفتگوی بین ادیان و لزوم پرهیز از افراط در بین مسلمین، در خصوص برنامه های آتی خود در این راستا سخنانی بیان داشتند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha