دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024

مدیر حوزه علمیه تهران گفت: حضور گسترده و پرشور روحانیون در بین جوانان در ورزشگاه‌ها تداعی حضور پرشور طلاب در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، از تهران  حجت الاسلام والمسلمین خسرو‌شاهی در مراسم تجلیل از روحانیونی که در ورزشگاه آزادی ، تبلیغ دین نموده‌اند اظهار داشت: حضور گسترده و پرشور روحانیون در بین جوانان در ورزشگاه‌ها آنقدر زیبا، پرجلوه و تاثیرگذار بود که برای ما تداعی حضور پرشور طلاب در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل بود .

  وی با بیان اینکه حضور در این اماکن شرکت در جبهه‌ نبرد فرهنگی است،  از اظهارات برخی مسئولین درباره حضور روحانیون در ورزشگاه‌ها انتقاد کرد وگفت : شنیده شده برخی مسئولین حضور در ورزشگاه‌ها را در شان روحانیون ندانسته و در این امر همکاری مناسب را نداشته‌اند باید گفت؛ کار برای خدا و تبلیغ و ترویج معارف الهی در هر جایی ارزشمند است، امروز روحانیون آماده‌‌اند در هر زمان و مکانی و با هر شرایط برای خدا کار کنند و این امر خجالت ندارد.

 حجت الاسلام والمسلمین خسروشاهی، صبر و تحمل در برابر ناملایمات را برای روحانیون  لازم و ضروری برشمرده و یادآور شد: مدارا با مردم برای طلاب ضروری است  زیرابسیاری از اماکن هنوز آنطور که باید، اسلامی نشده‌اند لذا در برابر برخورد‌های ناشایست برخی افرد باید با صبر و تحمل برخورد کنیم.

مدیر حوزه علمیه  تهران در ادامه اخلاق‌محوری را به مسئولین وزارت ورزش توصیه کرد و افزود: از مسئولین وزارت ورزش و جوانان می‌خواهیم اخلاق را در کارهای خود نهادینه کنند و در تمام امور مرتبط با جوانان معیارهای اخلاقی و اسلامی را مدنظر خود قرار دهند تا رضای الهی را کسب نمایند.

وی تاکید کرد:  حوزه‌های علمیه باید در زمینه‌های مختلف مثل نمایش‌نامه نویسی، فیلم‌نامه‌نویسی و امور هنری و فرهنگی ورود پیدا کرده و الگوها ، نوشته‌ها و طرح‌هایی متناسب با متون ارزشمند اسلامی ارائه دهند تا فضای فرهنگی جامعه به سوی معنویات و احکام الهی سوق پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین خسرو‌شاهی با اشاره به  برکات حاصل از حضور روحانیون در بین اقشار جامعه و اماکن مختلف گفت:  حضور طلاب مبلغ در  بیش از  صد مدرسه تهران  بنا بر اذعان مدیران آموزش و پرورش  افزایش  و ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان را باعث  شده است و این امر در دانشگاه‌ها و سایر مکان‌های دیگر هم مصداق دارد.

وی تصریح کرد:‌برای تحقق  تغییر سبک زندگی براساس منویات رهبری باید رساله توضیح‌المسایل را در متن جامعه پیاده کنیم و یکی از راه‌های تبلیغ و ترویج  این نوع زندگی، حضور روحانیون در اماکن عمومی مثل ورزشگاه‌ها و میادین ورزشی است.

مدیر حوزه علمیه تهران با بیان  اینکه حوزه‌  باید مستقل باشدگفت: این بدان معنا نیست که دولت هیچ بودجه ای را به حوزه اختصاص ندهد، بلکه  امروز در نظام اسلامی لازم است  برای کار فرهنگی و امورحوزوی دولت  بودجه   پیش بینی کند و این امر منافاتی با استقلال  حوزه ندارد.

وی در پایان در توصیه‌‌ای خطاب به طلاب و روحانیون حاضر در مراسم گفت:راز موفقیت شما در عرصه های مختلف تبلیغ هماهنگ بودن قول وعمل است  .

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha