سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ |۱۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 18, 2024
کد خبر: 319497
۲۴ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۷

عبادت عالم به دلیل معرفتش نسبت به خدا استمرار دارد، اما فرد جاهل به دلیل جهلش، عبادتش نیز متزلزل است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از گیلان، آیت الله سید مجتبی رودباری، در مراسمی که به مناسبت آغاز سال تحصیلی 93-92 مدرسه علمیه جامع رشت با حضور مدیر حوزه علمیه گیلان برگزار شد، با اشاره به این که یکی از روش های قرآنی برای معرفی بدی ها و خوبی ها، روش مقایسه آنهاست، گفت: اگر دنیا فارغ از همه بدی ها باشد، هرگز ارزش نیکی ها و خوبی ها نمایان نمی شود.

وی با بیان این که در قرآن برای علم و عالم جایگاه رفیعی در نظر گرفته شده است، ادامه داد: عبادت عالم به دلیل معرفتش نسبت به خدا استمرار دارد، اما فرد جاهل به دلیل جهلش، عبادتش نیز متزلزل است.

رئیس مدرسه علمیه جامع رشت، با اشاره به این که یکی دیگر از برتری های فرد عالم بر جاهل این است که عالم علاوه بر نجات خویش موجب هدایت و نجات دیگران نیز می شود، خاطرنشان کرد: از آنجا که علما به انبیاء اقتدا می کنند، ارزش و قرب آن ها هزاران برابر از شهدا بیشتر است.

این عضو شورای حوزه علمیه گیلان با مخاطب قرار دادن طلاب، تصریح کرد: مهمترین عامل دستیابی به مقام تقوا و اخلاص، توجه کردن به خدا و دل بردیدن از غیر اوست.

وی، نتیجه نهایی علم خدایی را محول کردن کارها و امور به خداوند دانسته و افزود: تکلیف امروز طلاب حوزه های علمیه جدیت در تحصیل علم است 

در ادامه این مراسم همچنین، حجت الاسلام والمسلمین غفاری، مدیر مدرسه علمیه جامع رشت گفت: امسال با افزایش ظرفیت، تعداد طلاب مشغول به تحصیل در این مدرسه به 45 نفر خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: یکی از ویِژگی های برجسته مدرسه علمیه جامع شهرستان رشت، برکات ناشی از وجود و حضور مستمر آیت الله رودباری در این مدرسه است.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha