چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024

حجت الاسلام هاشمی فرگفت: مهمترین پیام و درس عاشورا که خود بالاترین معروف است، پی بردن به مقام و جایگاه ولایت و امامت است.

 حجت الاسلام سید مهدی هاشمی فر درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اصفهان، با اشاره به قرار گیری در ایام محرم و ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع)،مولفه‌های عزاداری صحیح در این ماه را مدنظر قرار داد واظهار داشت:در بحث مولفه های صحیح عزاداری،باید به سنتی بودن عزاداری ها اشاره کرد.

وی بیان داشت: برپایی عزاداری ها به شکل سنتی و دوران گذشته یکی از اصول و مولفه های  صحیح عزاداری است که مراجع بزرگ تشیع و رهبر معظم انقلاب  هم همواره به آن اشاره و تاکید دارند.

مدیر مدرسه علمیه میرزا حسین  افزود: تاکید بزرگان به صحیح برگزاری شدن عزاداری ها و دوری از خرافات و بدعت ها درمجالس وعظ از این باب است که امروز دشمنان خدا و رسول خدا و مسلمین جهان،در راس آن آمریکا ومستکبران عالم به حقیقت وجودی مجالس عزاداری امام حسین(ع) و قدرت بی نظیرآن در جذب جوانان ایرانی و خنثی سازی توطئه های دشمنان اسلام پی برده اند و سعی دارند با ورود خرافات و بدعت ها ،جلسات را بی روح وبی محتوا کنند.

حجت الاسلام هاشمی فر تصریح کرد: عزاداری صرف تنها درمجالس وعظ نه هدف امام حسین(ع) است و نه می تواند جوانان ما را در برابر فتنه های وتهاجمات فرهنگی دشمن،بیمه کند.

وی افزود: سخنرانان ما باید در بیان معارف و مضامین عالی شریعت و دین قوی باشند و با  استفاده از روش های خلاقانه و به روز مفاهیم عالی انسانی اسلامی عاشورا را چون عزت مداری، ظلم ستیزی و مبارزه با ظالم و ظلم و زیر بار ذلت نرفتن را به جوانان بیاموزند.

 این استاد حوزه عنوان کرد: واقعه عاشورا و جریان کربلا و امام حسین(ع) یک جریان مداوم و مستمر است،که هر روز  و هر ماه،هرساعت و دقیقه تکرار می شود،دربحث عاشورا و شهادت  اباعبد الله الحسین(ع)باید مبانی تفکری، اهداف و فلسفه قیام شناخته و تبیین شود؛ اگر جریان عاشورا و کربلا درونی و باطنی شد به مهدویت و ظهور امام زمان(عج) ختم خواهد شد.

وی متذکر شد: با درونی کردن مباحث عاشورا،شناخت و بصیرت مردم از آرمان ها و پیام های عاشورایی و حسینی افزایش یافته و  در نتیجه خود به خود آنها را به درک بالاترین معروف که پی بردن به مقام امامت و ولایت است سوق می دهد؛ مهمترین پیام و درس عاشورا که خود بالاترین معرو ف است، پی بردن به مقام و جایگاه ولایت و امامت است

حجت الاسلام هاشمی فر با اشاره به سخنان حکیمانه  رهبر معظم انقلاب  که می فرمایند: ما باید تاریخ را مطالعه کنیم و کامل و صحیح بخوانیم، والبته درکنار خواندن تاریخ تحلیل هم کنیم، خاطرنشان ساخت: تطبیق مطالب و وقایع عاشورا با مسائل روز نیاز جامعه امروز است، که باید سخنرانان و علماء درمجالس عزاداری برای مردم تبیین کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha