چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ |۲۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 3, 2024
مولوی نذیر احمد سلامی

امت اسلام چه شیعه و چه سنی باید به توصیه‌ها و رهنمودهای امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب عمل کنند تا در مسیر پیشرفت و توسعه قرار بگیرند، چون هر جا که به این رهنمودها بی‌توجه بوده ایم، دچار آفت شده ایم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مولوی نذیر احمد سلامی، پیش از ظهر امروز در نخستین همایش تقدیر از آثار و پایان‌نامه‌های تقریبی، در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی‌(ره) قم به تبیین اهمیت پیروی از فرامین امام خمینی‌(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری در عرصه وحدت اسلامی پرداخت.

عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تاکید بر این که تقریب از ضروریات جهان بشر به خصوص امت اسلامی است، ابراز داشت: بدون وحدت و تفاهم زندگانی و پیشرفت میسر نیست.

وی افزود: امت اسلامی امروز در شرایطی به سر می‌برد که شاید در طول تاریخ چنین شرایطی را نداشته است و با این ‌که در بسیاری از کشورهای همسایه ایران ناامنی و فتنه وجود دارد، اما جمهوری اسلامی امن است و هدف اصلی و اولیه دشمنان اسلام این است که این ناامنی‌ها را به ایران تسری بدهند.

مولوی نذیر احمد سلامی با تاکید بر این که ایران اسلامی دو ویژگی خاص توصیه‌های امام خمینی (ره) و تدابیر مقام معظم رهبری خاص دارد که با تمسک به این ویژگی ها همه اهداف دشمنان خنثی می‌شود، تصریح کرد: امت اسلام چه شیعه و چه سنی باید به توصیه‌ها و رهنمودهای امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب عمل کنند تا در مسیر پیشرفت و توسعه قرار بگیرند، چون هر جا که به این رهنمودها بی‌توجه بوده ایم، دچار آفت شده ایم.

نماینده اهل سنت سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به توطئه های دشمنان، ادامه داد: دشمنان اسلام وقتی دیدند نمی‌توانند از حیث نظامی در کشورهای اسلامی موفق شوند، فتنه‌ها و عناوینی را درست کردند تا امت اسلام را از بین ببرند. امت اسلامی می‌تواند با بیداری و حفظ وحدت و تمسک به رهنمودهای امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری از این فتنه‌ها و مشکلات عبور کند.

 عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان این که دنیای اسلام امروز از حیث جمعیت و منابع طبیعی بسیار غنی است، یادآور شد: باید از این منابع و نعمت‌های طبیعی و زیرزمینی مثل نفت و گاز در جهت پیشرفت اسلام استفاده کرد.

مولوی نذیر احمد سلامی تصریح کرد: قرار دادن نعمت‌های الهی و خدادادی امت اسلام در اختیار استکبار جهانی، گناه بزرگی است؛ چرا که آنان تنها به دنبال منافع خود هستند و نه چیز دیگری.

نماینده اهل سنت سیستان بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری در پایان خاطرنشان کرد: امروز تمام تلاش استکبار ایجاد اختلاف و فتنه میان امت اسلامی است و علما و رسانه‌ها می‌توانند نقش زیادی در خنثی سازی توطئه ها و ایجاد وحدت ایفا کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha