دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
حجت‌‌الاسلام شرفخانی

مقام معظم رهبری در حوزه سیاست‎های فرهنگی، همیشه از واژه‎های نظامی استفاده می‎کنند؛ زیرا به نیرد فرهنگی اعتقاد دارند و این جنگ یک حقیقت بیرونی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه حجتالاسلام احمد شرفخانی، ظهر امروز در ششمین کرسی آزاداندیشی حوزه با موضوع «شاخصه های مدیریت جهادی»، در مدرسه عالی دارالشفاء قم با اشاره به این که مقام معظم رهبری پرچمدار توسعه فرهنگ اسلامی و روحیه جهادی هستند، ابراز داشت: ایشان بر لزوم کارهای دقیق و محتوایی فرهنگی و دوری از کارهای ویترینی تاکید دارند.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: در حوزه کارهای فرهنگی دینی بایستی به عرصه قرآنی و روایی در استخراج مولفههای مدیریتی و فرهنگی توجه داشت؛ نهجالبلاغه و صحیفه و روایات حضرات معصومین(ع) مملو از این مباحث است که هر کدام برای استفاده فعالان فرهنگی یک هدیه گرانبهاست.

وی یادآورشد: مقام معظم رهبری در حوزه سیاستهای فرهنگی، همیشه از واژههای نظامی استفاده میکنند؛ زیرا به نیرد فرهنگی اعتقاد دارند و این جنگ یک حقیقت بیرونی است.

حجت الاسلام شرفخانی اضافه کرد:  در جنگ نرم همیشه این احساس را به ما القا میکنند که در آرامش و امنیت هستیم، ولی در حقیقت از پشت به ما خنجر میزنند و نباید هیچ گاه این احساس آرامش بر ما غلبه کند.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این که کار فرهنگی برای رضای خدا انجام میشود و خداوند محور همه چیز است، یادآور شد: کسب رضای الهی و انگیزه محوری از دیگر خصوصیات این مدیریت است.

وی با اشاره به این که مسئولیت پذیری بر اساس منطق و همچنین مسئولیت پذیری پیرامونی از جمله مولفههای مدیریت جهادی است، ابراز داشت: صداقت در مسئولیت و آمادگی برای هر نوع خدمت همانند امام(ره) و رهبر معظم انقلاب و بسیاری از بزرگان که به دنبال هیچ پست و مقامی نبودند و فقط به خدمت فکر میکردند، از دیگر الزامات مدیریت جهادی می باشد.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان، وظیفه گرایی و ثبات قدم را از دیگر مولفههای مدیریت فرهنگی جهادی عنوان کرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha