چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
قلی زاده تسنیم

مدیر عامل خبرگزاری تسنیم با اشاره به این‌که رسانه‌های دینی در خط مقدم مقابله با جنگ نرم دشمن قرار دارند، گفت: فعالیت رسانه‌ای در عرصه مقابله با هجمه‌های دشمان، نوعی جهاد است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مجید قلی‌زاده، پیش از ظهر امروز در دیدار آیت‌الله حسینی‌بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه کشور، با اشاره به نقش رسانه در ترویج آموزه‌های اهل بیت‌(ع) و صدور پیام انقلاب اسلامی به سراسر دنیا، ابراز داشت: رسانه یک هدف نیست، بلکه ابزاری بسیار قوی و موثر در انتقال پیام‌های دینی و غیر دینی است.

وی با اشاره به این ‌که دو نگاه مادی و قدسی به مقوله رسانه وجود دارد، ادامه داد: در نگاه مادی رسانه ابزاری در اختیار صاحبان ثروت و قدرت است، ولی در نگاه قدسی وسیله‌ای برای رساندن پیام دین به انسان‌هاست تا آنان در مسیر رشد و تکامل قرار گیرند.

مدیر عامل خبرگزاری تسنیم تصریح کرد: نگاه قدسی به رسانه و به خدمت گرفتن آن در مسیر ترویج مبانی دینی و ارزش‌های اسلامی، آن را به رسانه دینی تبدیل خواهد کرد.

قلی‌زاده به عناصر مهم در موفقیت رسانه‌ها اشاره کرد و گفت: فعالان رسانه‌ای باید به دو عنصر صلاحیت‌های دینی و تخصصی مجهز باشند؛ رسانه‌ای می‌تواند موفق عمل کند که دست‌اندرکاران آن علاوه بر داشتن مهارت و تخصص، با خدا و اهل بیت‌(ع) انس داشته باشند، در غیر این صورت نمی‌توانند پیام تشیع و انقلاب را به دنیا صادر کنند.

وی با یادآوری این که دشمن در قالب جنگ نرم، اعتقادات و نظام اسلامی را مورد هجمه گسترده قرار داده است، تصریح کرد: رسانه‌ها در خط مقدم دفاع از مبانی دینی و اعتقادی قرار دارند و فعالیت رسانه‌ای در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان یک نوع جهاد است، البته فعالان رسانه‌ای نیز باید روحیه جهادی داشته باشند تا بتوانند اثرگذار باشند.

این فعال رسانه‌ای، تقوا و خداپرستی را دو مسئله کلیدی در فعالیت‌های رسانه‌ای ذکر کرد و ابراز داشت: اگر رسانه‌ها به چارچوب‌های دینی و اخلاقی پایبند باشند، علاوه بر این که اعتماد مخاطبان را جلب می‌کنند، الگوی رسانه دینی را نیز به دنیا معرفی خواهند کرد.

مدیر عامل خبرگزاری تسنیم با تاکید بر این که رسانه‌های جمهوری اسلامی باید الگوی رسانه دینی برای رسانه‌ها سایر کشورها باشند، گفت: ترویج گفتمان امام راحل و مقام معظم رهبری در رأس فعالیت‌های ما قرار دارد.

قلی‌زاده همچنین از تشکیل کارگروه ویژه «بیداری اسلامی» در خبرگزاری تسنیم خبر داد و گفت: بیداری اسلامی نشات گرفته از انقلاب اسلامی است و با نگاه ویژه‌ای به این مسئله در فضای رسانه‌ای داریم.

وی در پایان با تقدیر از آیت‌الله حسینی‌بوشهری، تصریح کرد: رهنمودهای مراجع عظام، علما و بزرگان، بهترین نقشه راه در عرصه فعالیت‌ رسانه‌ای و ارائه الگوی رسانه دینی است.

انتهای پیام 3/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha