سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
حجت‌الاسلام حاجتی

حجت الاسلام و المسلمین حاجتی، با تأکید بر این که آینده از آن اندیشه های امام خمینی(ره) است، گفت: به راستی که دنیای آینده، دنیای امام و جهان آینده، جهان بشر بیدار و بیداری بشر معاصر می‌باشد که همینک در حال پیوند با مکتب الهام بخش اسلام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، حجت الاسلام و المسلمین میراحمدرضا حاجتی، مدیر حوزه علمیه خوزستان، شامگاه گذشته در همایش «امام خمینی و بیداری بشر معاصر»، با بیان این که نفوذ و عمق استراتژی کشور تا سواحل دریای مدیترانه نفوذ کرده است، اظهار داشت: امروز به برکت گسترش آموزه های ناب اسلامی عمق استراتژی کشور تا خاور دور نیز به پیش رفته است.

نویسنده کتاب عصر امام خمینی(ره)، با اشاره به امواج توفنده انقلاب در کشورهای حاشیه خلیج فارس، اذعان داشت: در این برهه از زمان که دشمن هجمه خود را فراتر از هر زمان دیگری با شدت علیه آرمان های ناب اسلامی به کار گرفته، به روشنی شاهد خیزش های اسلامی در کشورهای عربی هستیم، به طوری که همینک تصاویر و بیلبوردهای تبلیغاتی از تصاویر حضرت امام خمینی و خامنه ای در معابر و سطح شهرهای سوریه نصب شده است.

   امام جمعه موقت اهواز، در ادامه افزود: به راستی که باید امام را شناخت و به سیره او عمل کرد؛ چرا که اگر اینگونه نشد، دیگران از ما پیشی گرفته و ما همچنان اندرخم یک کوچه متوقف خواهیم شد.

*برای درک اندیشه های امام باید معرفت خود را افزایش داد

حجت الاسلام و المسلمین حاجتی، تصریح کرد: باید ترسید از همان روزهایی که ملت سر در گریبان مشکلات معیشتی و اقتصادی بوده و با غفلت از حوزه نفوذ بیداری اسلامی شاهد سبقت گرفتن ملت های دیگر در پیروی از ولایت فقیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشیم.

 استاد حوزه علمیه خوزستان، افزود: برای درک معارف و اندیشه های بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی ایران، باید معرفت خود نسبت به امام را بیشتر کرد.

*مقام معظم رهبری جلوه ای از نمایه راستین روح الله است

نویسنده کتاب عصر امام خمینی(ره)، با بیان این که مقام معظم رهبری جلوه ای از نمایه راستین روح الله است، گفت: به راستی که روح امام خمینی(ره) در کالبد مقام معظم رهبری حلول کرد و آنگاه که مقام معظم رهبری لب به سخن می گشایند، گویی که امام خمینی(ره) با ما سخن می گوید و باید شکر گذار داشتن این چنین رهبر فرزانه ای باشیم.

   مدیر حوزه علمیه خوزستان، در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سوریه، اظهار داشت: چندی پیش روزنامه نیویورک تایمز در مقاله ای بیان می کند که «امروز آمریکا پس از انتخابات سوریه باید قبول کند در برابر نفوذ قدرت ایران در مدیترانه شکست خورده است»؛ و این در حالی بود که رییس جمهوری آمریکا به عنوان ابرقدرت جهانی در سخنانی با صراحت اعلام می کند که سوریه تا یک هفته دیگر باقی نمی ماند، اما این ملت غیور و همراهی جوانان حزب اللهی سوریه بودند که با توکل به خدا و دلگرمی به وجود رهبری مقدر در ایران، مقابل ابرقدرتان جهانی ایستادگی کرده و فاتح میدان نبرد شدند.

*سوریه نقطه استراتژيک نظام اسلامی ایران و جهان تشیع است

حجت الاسلام و المسلمین حاجتی، با بیان این که امروز در جای جای سوریه تصاویری از امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری روی دیوارها و معابر عمومی نصب شده است، گفت: امروز سوریه نقطه استراتژيک نظام اسلامی ایران و جهان تشیع است.

استاد حوزه علمیه خوزستان، با تأکید بر این که آینده از آن اندیشه های امام خمینی(ره) است، خاطرنشان کرد: به راستی که دنیای آینده، دنیای امام و جهان آینده، جهان بشر بیدار و بیداری بشر معاصر است که همینک در حال پیوند با مکتب الهام بخش اسلام است.

نویسنده کتاب عصر امام خمینی(ره)، در پایان شرط پیروزی در نبرد با دشمنان را « ایمان باالله، قیام لله، مبارزه با دشمن و استقامت» دانست و اظهار داشت: اگر ملت ایران خواهان ماندن در صراط مسقیم هستند، باید با فرمول استراتژیکی امام که همان شروط پیروزی در نبرد با دشمنان هستند را به کار گیرند و به نحو احسن از آن بهره برند.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha